Avatar billede gerlach-1955 Nybegynder
20. marts 2013 - 10:05 Der er 14 kommentarer

mobilt bredbåndsmodem 4g huawai

Jeg har en IBM thinkpad r40 med usb porte 2,0
når jeg sætter modem i usbport får jeg forbindelse til netoperatør - alt ser okay ud, men den vil ikke hente data ned. Operatøren garanterer at modemet understøtter usb 2,0.
Når jeg skifter til et 3g modem, er der ingen problemer.
Jeg mistænker min thinkpad for at være for gammel.
(2003)
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2013 - 10:54 #1
hvis den er sat til ren 4g i opsætning, og dit område kun har en 3g-mast, så er det en mulig forklaring.
Jeg kender kun telias program - men åben driverprogrammet, og se rundt omkring efter 4g/3g (den skal ikke stå til 'kun 4g').
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. marts 2013 - 11:09 #2
God mulighed #1

gerlach-1955 jeg vil lige afkræfte din mistanke om din Thinkpad er for gammel, det har absolut ikke noget med det at gøre.
Avatar billede gerlach-1955 Nybegynder
20. marts 2013 - 11:19 #3
hej,
Operatøren er "3" og masten klarer både 3 og 4 . Faktisk er masten kun 50 meter fra mig. Hvor finder jeg lige driveren? (er det under "denne computer" og egenskaber? (windows XP pro version 3)
Avatar billede gerlach-1955 Nybegynder
20. marts 2013 - 11:20 #4
Tak det lettede jo en del, idet det bare er verdens bedste bærbare (for mig, altså)
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2013 - 17:23 #5
I det du sætter dongle i maskine, så indlæses et program, der kalder op til udbyder. Det har du, og det virker (du får jo forbindelse), så se i systembakken efter ikoner (sæt endelig windows til at vise alle ikoner) (højreklik på proceslinjen, vælg egenskaber - i fanebladet Proceslinje klik på tilpas, sæt hak i vis alle ikoner)

Ikonet til din 3-forbindelse kan du typisk klikke og åbne, og så komme til indstillinger, hvor du så ser efter 4g/3g/alle...
Avatar billede gerlach-1955 Nybegynder
21. marts 2013 - 13:33 #6
hej igen,
er forstået og proceduren er fulgt. Det hjalp ikke og nu er "3" gået i gang med at undersøge problemet agressivtt. Forventer at høre fra dem senere i dag. Jeg holder dig underrettet uanset hvad
Avatar billede claes57 Ekspert
21. marts 2013 - 13:46 #7
Du har vel genstartet (windows eller bare driver-programmet) efter justering?
Avatar billede gerlach-1955 Nybegynder
21. marts 2013 - 14:37 #8
ja al dette er gjort.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. marts 2013 - 18:34 #9
Det eneste tidspunkt "3" foretager sig noget aggressivt, det er hvis de mener at have penge tilgode he he he (forhenværende kunde pga. uenighed om et gebyr).

Jeg oplevede nu også at være forbundet men intet kunne hente/sende.

Der hjalp det at:
Lukke programmet via Ctrl Alt Del
Hive USBstick ud, vente 15 sekunder, sætte USBstick tilbage, Program popper op og kode tastes, bingo forbindelse.

Virker desværre nok ikke når du aldrig har haft forbindelse, men nu kender du den løsning hvis det senere opstår.
Avatar billede gerlach-1955 Nybegynder
21. marts 2013 - 18:53 #10
Tak for din meddelelse. Det første du skriver om operatørens hensigter er okay, men det baserer sig mere på de ansattes evner. De er unge og ved meget lidt - og ja det er forretning der styrer. Derfor eksisterer eksperten.dk og derfor er jeg her!

Tak for det...

Det du derefter skriver er jo selvfølgelig prøvet, hvilket ikke hjalp.

Og husk lige at læse at jeg hele tiden har haft forbindelse, men ingen surfing.

Tror mere du gerne vil pointere hvorledes operatørerne opfører sig overfor kunderne. Det kan jeg ikke bruge til noget og dialogen skal vel heller foregå her hvor løsningen er sat i højsædet.
Avatar billede gerlach-1955 Nybegynder
21. marts 2013 - 18:56 #11
mente "heller ikke foregår her"
slåfejl.. sorry
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. marts 2013 - 07:29 #12
Jeg kommenterede udelukkende på dit udsagn om:
Det hjalp ikke og nu er "3" gået i gang med at undersøge problemet agressivtt.

Beklager hvis de sølle 2 linjer i min post generede dig, de var sagt med et skævt smil som du kan se.

Min sagde netop også jeg var på, men uden jeg kunne sende/modtage.
Avatar billede gerlach-1955 Nybegynder
22. marts 2013 - 13:24 #13
helt iorden Niels Erik. Var måske lidt følsom her, idet mange blogs bevæger sig væk fra emnet.
Nu må vi jo se, hvad "3" finder ud af. Indtil videre er intet sket. Ender nok med at jeg beholder mit eksisterende abb. på 3g modem. Gider ikke at købe en ny maskine.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. marts 2013 - 10:07 #14
:-)

Du kan evt. undersøge driverene til USB med https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
Hos mig var det relateret til tab af forbindelse til USB-modemet.