Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2013 - 08:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan installeres PHP

Hej

Jeg vil gerne installere PHP på en server så jeg kan teste PHPList

Jeg har prøvet at følge guiden
http://www.thesitewizard.com/php/install-php-5-apache-windows.shtml

Men i step 4.b. står der fx at jeg skal søge efter
magic_quotes_gpc men denne kan jeg slet ikke finde i php.ini

Gør jeg noget forkert eller hvilken guide har I fulgt med god erfaring?
08. marts 2013 - 08:15 #1
Jeg valgte den dovne vej og installerede xampp, der for test og øvelsesformål giver en pakke med apache server med php, mysql, og en række andre programmer.  Jeg har ikke haft problemer med download og installation.  Se for eksempel http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2013 - 15:45 #2
<ole>

Hvis der bare er tale om en testserver, vil jeg også foreslå en XAMPP eller WAMP installer.

Én ting er i hvertfald hel sikkert: Den, der har skrevet artiklen, du linker til, har ikke den store erfaring med, hvad moderne, opdaterede udbydere tilbyder.

Ting som magic_quotes_gpc og register_globals skal altid være slået fra. Det er features, som stadig er med i PHP af hensyn til bagudkompatibilitet med forældede scripts. Hvis et script har brug for, at de to er slået til, bør det under alle omstændigheder skrives om.

Jeg har ikke nærlæst artiklen, men når man finder den slags, må man forvente, hvad somhelst  :o|

/mvh
</bole>
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2013 - 03:42 #3
PHP kommer faktisk med en install.txt som indeholder alle de instrukser man skal bruge.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2013 - 12:06 #4
På opfordring.....
Jeg har ikke testet endnu, beklager MEGET men har ikke haft tiden (og adgangen til serveren for den sags skyld) men tester asap.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2013 - 16:19 #5
Det kan være jeg skal være mere klar.... det jeg egentligt forsøger er at installere apache eller hvad der nu er nødvendigt til at kører PHP på en Windows 2008 server.

Hvad anbefaler i og hvad har fungeret for jer..... MEGET gerne en udførlig guideline.

På forhånd tak
18. marts 2013 - 16:28 #6
Jeg går ud fra, at du har afprøvet det du allerede har fået, inklusiv #1.  Hvad fungerede ikke?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2013 - 14:34 #7
Jeg har fulgt denne vejledning http://www.thesitewizard.com/php/install-php-5-apache-windows.shtml

Det virkede...

Jeg installerede ikke nogle andre programmer da jeg gerne ville undgå ekstra programmer og det blev anbefalet fra flere sider at prøve dette.. som jeg endelig har fået til at virke.
19. marts 2013 - 14:55 #8
Så problemet er løst?  Til lykke med det.  Så lukker du vel spørgsmålet igen (med et svar du selv opretter.)
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2013 - 15:02 #9
I må gerne deles om pointene, I skal bare lave et svar.
19. marts 2013 - 15:16 #10
Hvis du ønsker, så er der her et svar fra mig.