Avatar billede Qvistkbh Nybegynder
01. marts 2013 - 23:47 Der er 8 kommentarer

Upload af Web Matrix Projekt til Surftown server (.CSHTML)

Hej jeg har siddet og kodet et projekt.
Det virker ganske udemærket lokalt.
Men når jeg copypaster projektet over på min Surftown server opstår der et problem.
http://peacock.nu/ - fejlen er
"HTTP Error 403.14 - Forbidden
The Web server is configured to not list the contents of this directory."

Hvordan får jeg rettet det :)?

Dette er mit første .NET projekt så er rimelig ny i miljøet.
Avatar billede tinaw25 Nybegynder
02. marts 2013 - 10:50 #1
Du har husket at ændre i din webconfig fil?
Avatar billede Qvistkbh Nybegynder
02. marts 2013 - 11:40 #2
Altså web.config?
Den ser sådanne her ud:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<configuration>
    <appSettings/>
    <connectionStrings/>
    <system.web>
        <customErrors mode="On"/>
        <compilation debug="true"/>
        <authentication mode="Windows"/>
    </system.web>
</configuration>
Avatar billede tinaw25 Nybegynder
02. marts 2013 - 12:30 #3
http://surftown.dk/support/hvordan-benytter-jeg-aspnet-membership-framework

Der skal være et password til din database, hvis du har sådan en?
Avatar billede tinaw25 Nybegynder
02. marts 2013 - 12:31 #4
Sådan ser min ud som jeg skal have med i min webconfig fil og jeg bruger unoeuro.com

<add name="CONNECTION-NAME" connectionString="Data Source=DB-SERVER;Initial Catalog=DB-NAME;User ID=DB-USERNAME;Password=DB-PASSWORD" />
Avatar billede Qvistkbh Nybegynder
02. marts 2013 - 13:41 #5
Er det det eneste du har i web config :)?

Min ser sådanne her ud pt.

<?xml version="1.0"?>
<configuration>
<connectionStrings>
  <add
    name="Database"
    connectionString="Data Source=sergio-desktop\sqlexpress;Initial
    Catalog=MyDatabase;User ID=Brugernavn;Password=Kodeord"
    providerName="System.Data.SqlClient"
  />
</connectionStrings>

  <system.webServer>
      <defaultDocument enabled="true">    <!-- this line enables default documents for a directory -->
        <files>
            <clear/>    <!-- removes the existing default document list -->
            <add value="Default.cshtml"/>    <!-- foo.htm is now the default document  -->
                    </files>
      </defaultDocument>
      <modules runAllManagedModulesForAllRequests="true"/>
  </system.webServer>
</configuration>
Avatar billede tinaw25 Nybegynder
02. marts 2013 - 16:05 #6
Nej jeg har en masse andet, som er standard at man har i.

Du har husket at udfylde de felter du skal udfylde?

Erstat DB-SERVER, DB-NAME, DB-USERNAME og DB-PASSWORD med de relevante værdier.
Avatar billede Qvistkbh Nybegynder
03. marts 2013 - 21:09 #7
Har du fået en Razor (.CSHTML) side til at virke på surftown?
Har nu fået en normal .aspx op og kører - men mistænker dem lidt for ikke at supporte Razor.
Avatar billede tinaw25 Nybegynder
04. marts 2013 - 13:16 #8
Jeg har aldrig haft surftown, jeg bruger unoeuro.com.

Jeg bruger webmatrix til at uploade til mit domæne, da det bare er indtaste oplysningerne.

Jeg er nemlig også ret ny i faget