Avatar billede thomasmyg Nybegynder
01. marts 2013 - 13:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Intet internet og langsom lan med server 2012 som PDC

Efter jeg har fået en server 2012 på mit domain som PDC så har jeg utrolig lange savrtider på mit lan og praktisk talt ikke nogen internetforbindelse.

Når jeg er på serveren og pinger dens ipv4 ip svare den, når jeg pinger 127.0.0.1 så svare den, når jeg pinger dens navn så svare den med ipv6 adressen, når jeg pinger www.google.dk så er det ca. hver anden pakke der går tabt og det samme sker hvis jeg pinger fra en domain client på servernavn eller server ip.
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. marts 2013 - 15:39 #1
er serveren indmeldt i et domæne?
hvis ja, hvilken server er primær DNS?
Hvilken IP-adresse benytter din server 2012 som DNS?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
01. marts 2013 - 21:38 #2
Ja det er den, den er som sagt PDC, dens ip er 192.168.1.2 og dens dns servere er 192.168.1.2 og 192.168.1.3.

Det skal lige siges at 192.168.1.3 ikke er tilgænglig mere, den har jeg ikke kunne starte efter jeg har haft den slukket for at tage en disk ud af den.
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. marts 2013 - 22:10 #3
kan der ligge noget i hvordan "Forwarding" er opsat på DNS1 ?
altså at den sender en "resolve" request til næste led?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. marts 2013 - 15:15 #4
Prøv lige at disable IPv6 og se om det hjælper på dit problem?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
02. marts 2013 - 20:33 #5
juleulven: Det ved jeg faktisk ikke, kan jeg undersøge den nogen steder?

CRKrogh: Det har jeg prøvet, så får jeg bare et svar fra ::1

Jeg har også prøvet og logge ind med en bruger der ikke har været logget ind på min bærbar før, så får jeg en besked om at der ikke er nogen logon server til at modtage anmodningen.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
25. marts 2013 - 16:38 #6
Jeg har skiftet min gamle 10/100 switch ud med en gigabit switch og der er nu ikke nogen problemer.