Avatar billede jetobi Juniormester
20. februar 2013 - 17:20 Der er 3 kommentarer

Webserver begyndt at blive langsommere og langsommere

Hej eksperten. Ved ikke rigtig om det bare er mig der er irriteret over det 1 sidste sekund ventetid for at siden loader. Men er begyndt at ligge meget mærke til det. Jeg har slettet alt indhold på min webserver, og lavet et hurtigt nemt script. Det er jeg testet på mange Web applikationer der kan se hvor lang tid det tar. Min hjemmeside ligger ca altid på 5 sekunder før browseren har hentet alt content. Men der er næsten ingen ting på hjemmeside, så synes 5 sekunder er for meget! kan dette passe?

i så fald, hvad kan man gøre?

Er hostet ved web10.dk BASIS+ pakke.

Mvh Jesper.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2013 - 17:47 #1
Der kan være en anden årsag end serverens hastighed:
Browseren skal nemlig først oversætte domænenavnet til en ip-adresse.
- og navneserverne som sørger for dét (on-the-fly) kan nogle gange være langsomme.
- eller én navneserver kan være nede, så browseren bliver nødt til at spørge den næste.

Det vil være mere "retfærdigt" hvis du tester mod den rene ip-adresse.

Hvor ligger den side du forsøger at hente ?
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2013 - 03:53 #2
jeg tror at web10.dk er noget amatørbras.. :)

når en webside er langsom, skal du jo klage til dit hotel.
det er jo der den ligger.

hvis det kører dårligt, så er det bare bevis på at de er dårlige til det de laver, så skifter man bare, ligesom et elendigt telfonabonnement :)
Avatar billede jetobi Juniormester
21. februar 2013 - 17:11 #3
Hej sidewave. Koster det ikke mange penge at skifte?