Avatar billede dytti Novice
10. februar 2013 - 21:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Warning: realpath()

Jeg har købt et script som er en ebay clon.
Jeg får en fejlmeddelelse som jeg håber at nogen kan hjælpe mig med.

Databaser osv. er oprettet, men når jeg køre scriptet, får jeg deWarning: realpath(): open_basedir restriction in effect. File(/usr/lib/php5.3/extensions) is not within the allowed path(s):ne fejl:

Der følger så en hel masse, og meddelelsen slutter med at henvise til index.php - linie 8
index filen ser således ud:

(linie 8 er de der starter med "if" sætningen)

<?php //00461
// Copyright Notice
// Web Site URL:  http://www.zeeways.com
// Script Owner eMail: mail@zeeways.com
// Date: April, 2007
// Script Name: Zeeways Auction Website PHP Script
// Copyright Details: This script is not free.  Do not Remove this Copy Right notice.
if(!extension_loaded('ionCube Loader')){$__oc=strtolower(substr(php_uname(),0,3));$__ln='/ioncube/ioncube_loader_'.$__oc.'_'.substr(phpversion(),0,3).(($__oc=='win')?'.dll':'.so');$__oid=$__id=realpath(ini_get('extension_dir'));$__here=dirname(__FILE__);if(strlen($__id)>1&&$__id[1]==':'){$__id=str_replace('\\','/',substr($__id,2));$__here=str_replace('\\','/',substr($__here,2));}$__rd=str_repeat('/..',substr_count($__id,'/')).$__here.'/';$__i=strlen($__rd);while($__i--){if($__rd[$__i]=='/'){$__lp=substr($__rd,0,$__i).$__ln;if(file_exists($__oid.$__lp)){$__ln=$__lp;break;}}}@dl($__ln);}else{die('The file '.__FILE__." is corrupted.\n");}if(function_exists('_il_exec')){return _il_exec();}echo('Site error: the file <b>'.__FILE__.'</b> requires the ionCube PHP Loader '.basename($__ln).' to be installed by the site administrator.');exit(199);
?>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Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2013 - 21:15 #1
Du har koebt og betalt for et script som:
* haevder at kunne det samme som Ebay der har brugt mange hundrede millioner af kroner paa software  og hardware
* er fra 2007 d.v.s. 6 aar gammel
* kraever script adgang til extension dir, hvilket er en stor sikkerheds risiko
* tilsyneladende kraever "ionCube PHP Loader"
?
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2013 - 22:04 #2
<ole>

#1: men hvorfor give millioner af kroner, når man for kun 47 dollar kan få mange sikkerhedshuller?

Ikke ligefrem en butik, man har lyst til at handle i - eller en butik, man har lyst til at eje, når/hvis politianmeldelserne begynder at indløbe  =8-O

/mvh
</bole>
Avatar billede dytti Novice
10. februar 2013 - 23:35 #3
Godt jeg så ikke brugte flere penge end 14 dollar.
Jeg brugte ellers lang tid på at google firmaet som solgte scriptet, men fandt ikke noget mistænkeligt.

Lukker her.