Avatar billede JJK1988 Nybegynder
07. februar 2013 - 15:48 Der er 1 løsning

2 databaser, 2 tabeller + triggers

Hej

Jeg sidder pt og lære lidt om triggers. Det jeg er kommet frem til er at når man sidde i en tabel og køre INSERT INTO at den så opdatere tabel 2 med informationer + på baggrund af det i tabel1

Jeg har tabel1 i tabel1, hvor jeg har fname, lname og phoneNo i tabellen.

jeg har nøjagtigt det samme i tabel2, database2.

Mit spørgsmål er kan jeg når jeg køre en INSERT i tabel1, køre en trigger der sætter de samme data over i DB2 tabel2?

køre på samme server - vil jeg lige hurtigt sige

Jeg har læst bl.a. herinde omkring triggers:http://www.sitepoint.com/how-to-create-mysql-triggers/

Men mangler noget visuelt kode, hvis der kunne give et hint eller mange :)

spørg indelig ind, hvis det virker lidt rodet det jeg skriver.

På forhånd tak

PS: Husk at oprette det som et svar, hvis du mener du har løsningen på det :)
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
08. maj 2013 - 13:31 #1
lukker - slåser ikke med det mere