Avatar billede sjakkie Nybegynder
02. februar 2013 - 12:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Airport Extreme

Har lige købt en. Kan det passe den kun vil virke hvis jeg tilslutter den gennm mit gamle Telenor modem? Så jeg rent faktisk har to trådløse netværk og bruger to gange strøm? Jeg har læst mig frem til at hvis jeg havde haft fiber ville jeg godt kunne tage den direkte fra vægen, men når det er Tlf stik an jeg ikke?

Hvad kan jeg ellers buge dn til?
Avatar billede egonspock Seniormester
02. februar 2013 - 13:08 #1
Du skriver jo selv svaret: når jeg sætter den til mit modem. En Airport Extreme er ikke et modem, og til den funktion skal man have en ekstra kasse. Du kan overveje at slå det trådløse fra i Telenor-boksen og nyde at køre 802.11n (hvis du ellers kun har n-komponenter i netværket, ellers går den over og kører g-hastighed, og det kan mærkes.)
Avatar billede sjakkie Nybegynder
02. februar 2013 - 13:14 #2
Du kan overveje at slå det trådløse fra i Telenor-boksen og nyde at køre 802.11n (hvis du ellers kun har n-komponenter i netværket, ellers går den over og kører g-hastighed, og det kan mærkes.)

Hvad er n og g?
Avatar billede egonspock Seniormester
02. februar 2013 - 13:20 #3
Det trådløse netværk er enten af en standard, der hedder 802.11a, b, g, n eller noget helt nyt, som jeg ikke har prøvet endnu. Det gamle hed b og var 11 Mb mens g er 54 Mb og n efter sigende er 300 Mb (alt i teorien, i virkelighedens verden kommer man sjældent i nærheden, da vi har mange forstyrrende elementer i vores hjem). Det gode er at hvis man kun har n-enheder på netværket, så kan man køre den høje hastighed, men har man bare 1 g-dims, så sænker hastigheden sig for alle og det er ikke så sjovt.