Avatar billede Hundestederen Nybegynder
31. januar 2013 - 10:58 Der er 1 kommentar

SQL error på en Windows 7 pc med BDE

Vi har et timeregistreringssytem, som er af noget ældre dato, men for os, helt perfekt. Og derfor holder vi fast på det.

Programmet er skrevet 2005 og opdateret indtil 2009 hvor udvikleren desværre døde, og af samme grund kan vi ikke få support på det mere.

Programmet kører perfekt på Windows XP maskiner, og da jeg installerede det på en ny Windows 7 - 64 bit, pc virkede det også helt perfekt, indtil vi ændrede vores intranet fra kober til fiber mellem routerne. Ved samme lejlighed blev alle ip adresser ændret.

Programmet kører på en SQL server, og jeg har installeret BDE ved hjælp af BDEInfoSetup da man ikke bare lige kan installere BDE på en Windows 7 pc.

Vi kan sagtens starte timeregistreringsprogrammet, og se hvilke opgaver der er inddateret, men lige så snart vi prøver at taste en ny opgave ind, eller se ferie/afspadserings sadolen, får vi følgende fejlmeddelelse:

Generel SQL error.
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]The conversion of a
char data type to a datetime data type resulted in an
out-of-range datetime value.

Nu har jeg prøvet at indstallere det hele på en helt ny Windows /-64 bit pc, og her får jeg den med det samme. Så efter min mening er der sket noget i forbindelse med overgangen til fiber kabel, eller en Windows opdatering.

Windows XP pc'erne kører stadigvæk helt fint.

Er der en der kan komme med en løsning, eller ide til hvad jeg skal kigge efter?

Mvh Jan Hansen
Avatar billede fanker Nybegynder
01. februar 2013 - 15:26 #1
Hej

Kan du give mig SQL koden der ligger i Jeres timeregistreringssytem?