Avatar billede netruner15 Nybegynder
23. januar 2013 - 09:24 Der er 13 kommentarer

Fjernelse af windows 8 fra ny toshiba computer, mangler guide!

Som overskriften lyder så mangler jeg en guide til hvordan jeg kommer af med windows 8 fra min nye toshiba computer, regner med og vil gå over til windows 7 eller hvad jeg lige kan komme i nærheden af.
23. januar 2013 - 09:34 #1
Velkommen til E. ...

Lidt af det samme her -> www.eksperten.dk/spm/975583

Hvis du har en original WIN7 DVD - så boot på på den og følg guiden der ... NEDLÆG PARTION(ER) ... osv osv osv ..
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. januar 2013 - 09:57 #2
Hej.

  Ud på indkøb efter en Windows 7 Home Premium (hvis du vil have "hele pakken"), start op fra DVD'en og installer som "next-next-next".
Værre er det ikke.

De bedste hilsner
Carsten
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2013 - 10:38 #3
det gør du på denne måde

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

gå ind under custom advanced

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

her fjerner du partition c + hvis der ligger en lille partition på 100 mb fra win 7

opret en ny partition c

nu bliver din partion auto formateret og er klat til install med win 7

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2013 - 11:26 #4
Enig i #1.
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2013 - 12:33 #5
den lille partition der ligger fra win 7 er systemfiler så den skal OGSÅ fjernes
win 7 opretter selv en ny til sine systemfiler så glem den
det er den rigtige metode til at gøre det på
man kan lave alle mulige tiltag men husk der ligger skjulte filer der kan lave ikke så lidt ravage
derfor starter man forfra

det advarede den dig jo også om da du lagde win 8 ind ikke

husk at vende tilbage med respons

m.v.h
Avatar billede lclemens Nybegynder
23. januar 2013 - 13:00 #6
#5

Man kan også bare vælge at formatere manuelt :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2013 - 13:31 #7
Vil lige tilføje til spørger at det der beskrives i #3 også er omtalt i det link Karise Larry har lagt:
http://www.eksperten.dk/spm/975583#reply_8022926
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2013 - 14:25 #8
helt ærligt gider jeg ikke læse alle de kapitler igennem

men tror ikke der står noget om partitionen med systemfiler
Avatar billede netruner15 Nybegynder
24. januar 2013 - 14:15 #9
Treatmenice: Windows 8 var på maskinen da jeg købte den, dvs. jeg ikk har lagt det ind, så nej har ikk fået nogen advarsel omkring hvad jeg gik ind til så og sige..
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 15:04 #10
ok
du skal sikre dig om der er lavet win 7 drivere til dit bundkort inden du går i gang med den

stort set kan vista drivere bruges til win 7 men ikke altid

du kan bruge slimdrivers tril at hente dem med når den tid kommer men vær lige sikker inden

http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html?part=dl-0

jeg ville gøre ligesom beskrevet i link #3

det er faktisk ret let

m.v.h
Avatar billede netruner15 Nybegynder
24. januar 2013 - 16:05 #11
Tak for advarslen,
hvor finder jeg info omkring bundkortet henne?
-Det er en toshiba C850D
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2013 - 18:23 #12
Du kan bruge Speccy eller Siw Home edition til det
http://www.piriform.com/speccy/download
Du bruger den frie version
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2013 - 07:38 #13