Avatar billede svej Nybegynder
21. januar 2013 - 18:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af film til TVskærm fra pc.

Jeg søger en god løsning på overførsel af film fra nettet til min TV skærm. Jeg har en HP Pavilion ca. 6-7 år gammel der fungerer fint, men der er ikke HDMI stik installeret! Er der en god løsning uden køb af ny Pc? Eller hvordan skal en ny stationærs kapacitet se ud for at fungere ok?
venlig hilsen svej
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. januar 2013 - 18:33 #1
Hej, Svej.

  Kan du give lidt mere info om indholdet af maskineriet (processor, RAM, disk, OS), så er det lettere at vurdere.
  Det er ikke umuligt at stikke et nyt videokort i den med HDMI, men om det kan betale sig, må vi jo så se. Men i forhold til en ny maskine, vil jeg sige at hvad som helst kan bruges af dagens standard - der er rigeligt overskud i selv den mest skrabede konfiguration til det formål. Det, der koster pengene, er når der skal spilles.

De bedste hilsner
21. januar 2013 - 23:15 #2
Jeg kan godt forstå, at du som ny ??? bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Andet/

www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

http://img515.imageshack.us/img515/1898/fejlpeks.png

Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.

---
Avatar billede svej Nybegynder
22. januar 2013 - 10:04 #3
Hej Karise Larry
her fakta vedr. min PC:

HP Pavilion Athlon 64 3400+

Model a1228.dk. AMD Athlon64 3400+, 2048 MB DDR RAM, 250GB SATA harddisk 7200 omdr./min., 16xDVD +/-RW brænder Dual Layer. 256 MB NVIDIA GeForce 6200SE TurboCache grafik m TV-Out, TV og FM tunerkort med fjernbetjening, 7xUSB 2.0 2x FireWire, 10/100 LAN, 9-i-1 kortlæser. Incl. Windows XP Home, Works8,0 og Norton Internet Security 2005 med 60 dages opdatering.
Venlig hilsen Svej
Avatar billede svej Nybegynder
22. januar 2013 - 10:08 #4
Undskyld - mit svar var til CRKrog.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. januar 2013 - 17:04 #5
Hej igen.

  Hvis formålet "kun" er at kunne streame video til dit TV, ville jeg bestemt prøve med din nuværende opsætning først. Hvis du vil køre det via HDMI kan du finde et ok videokort til små penge. Som jeg nævnte ovenfor, er det egentlig først hvis den skal spille nyere spil, at det bliver sværere.

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 03:10 #6
film fra nettet lyder som noget piratkopierring ;:)
24. januar 2013 - 07:03 #7
(Se #2 !!)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. januar 2013 - 09:49 #8
#6

  Arh, streaming af film kan nu da vist ikke rigtigt falde i den kategori? Ellers vil både NetFlix, YouSee, Viaplay, Cmore m.fl. da have seriøse problemer? :-D

De bedste hilsner
Avatar billede svej Nybegynder
28. januar 2013 - 13:23 #9
Tak for rådet med nyt grafikkort - fungerer super godt.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. januar 2013 - 16:48 #10
Godt du så kommer i mål med projektet.
Avatar billede svej Nybegynder
05. februar 2013 - 22:41 #11
For god ordens skyld. Der er ikke noget pirateri med mit ønske om at se film på nettet. Prøv selv på filmstriben.dk ja så let er det.
Jeg håber nu mine point for hjælp til mit problem er løst - også at jeg var tilfreds med svarene fra CRKogh venlig hilsen svej.