Avatar billede Glinvad24 Nybegynder
17. januar 2013 - 17:33 Der er 19 kommentarer

Computer freeze

Hey.. har problemer med computer freeze. Har spurgt herinde før, hvor jeg troede problemet var fixet... jeg tror jeg har fundet det rigtige problem, for inde i logbogen står der "advarsel" uden for den. Der står at grunden til det er sket er

"A Plug and Play device driver on your system is failing to load due to a device driver or device malfunction. This event happens randomly at time due to latency issues associated at system boot up"

Håber der er nok oplysninger, ellers så spørg.
Please hjælp!
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2013 - 18:21 #1
altså mangler du en driver

hent slimdrivers og brug den
den er gratis

http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html?part=dl-0

der kan godr være mange hvis du aldrig har opdateret den
tag dem en efter en
følg anvisningerne på skærmen

eller kan måske unknown device fortælle dig hvad det er for en

http://www.driverspro.org/lp.php?bid=Unknown%20Device&lowcs=1&coid=22&muid=22&slid=22&srcid=ude101

m.v.h
Avatar billede Glinvad24 Nybegynder
17. januar 2013 - 18:41 #2
Jamen hvordan kan jeg tjekke om jeg mangler en driver? :s
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2013 - 19:14 #3
Slimdrivers scanner din pc for hardware og finder egnede drivere:
http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede Glinvad24 Nybegynder
17. januar 2013 - 21:25 #4
Er ved at opdatere dem. Har opdateret 17 ud af 19, men har været nød til at slukke et par gange fordi den står og siger en "tik" lyd, som den plejer at gøre inden den freezer..
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2013 - 06:30 #5
Er det en stationær pc?
En tik (klik) lyd kunne enten tyde på at disken ikke har det for godt, eller at din psu er ustabil.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2013 - 07:42 #6
du skal hurtigst muligt få tjekket din harddisk ud
en klik lyd er for det meste der du skal finde synderen

det kan også være en ledning der er løs men det er det 99% ikke

skift din harddisk

http://www.komplett.dk/k/kl.aspx?bn=10096&gclid=CJWAsM-m8bQCFSbMtAodkjoA4Q

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2013 - 08:10 #7
i en harddisk sidder der en lille arm der farer frem og tilbage og skriver på de forskellige skiver der kan sidde i sådan en fætter
fjederen der holder den kan blive slap eller knække eller sågar falde ud over kanten af skiven på grund af ovenstående

men det er en advarsel om at den er gal med den
harddiske er ikke så dyre mere

er det en bærbar skal du finde en der er mage til den der sidder i

af og til kan man vende disken op ned og give den et let dask med flad hånd ikke et Tyson stød men et let dask
så kan den lidt igen men skift den
m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2013 - 13:13 #8
Man kan tjekke disken med HDTune:
http://www.hdtune.com/
Jeg havde dog gjort det fra en pc hvor den omtalte disk sidder som slave, så man kan udelukke en ustabil forsyning.
Det gøres ved enten at sætte den fysisk i en anden stationær, eller genne usb med en sata/ide adapter eller harddisk dock.
Avatar billede Glinvad24 Nybegynder
18. januar 2013 - 14:30 #9
Det er en stationær pc... men vil det sige at løsningen er at skifte harddisken?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2013 - 14:46 #10
Det kan jeg ikke love dig, men tik lyde kan være defekt harddisk eller en strømforsyning der ikke er i orden.
Så derfor backup af data fra disken og tjek derefter om den er defekt.
Avatar billede Glinvad24 Nybegynder
18. januar 2013 - 15:31 #11
Okay, men det er sådan en speciel bygget computer og den er max et halvt år gammel... :s
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2013 - 15:37 #12
Så må du jo have garanti på den fra din leverandør.
Så er det dennes problem.
Men stadig backup af dine data
Avatar billede Glinvad24 Nybegynder
18. januar 2013 - 15:44 #13
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2013 - 16:05 #14
Har ikke selv brugt det, men man kunne måske bruge Windows let overførsel
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2013 - 16:17 #15
hvis du er i tvivl om din harddisk er i orden går du jo retur til forretningen og påpeger dit problem

fabrikantionsfejl byttes jo altid

men er du sikker på det kommer derfra

allenfalds skal du ned med den

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2013 - 17:12 #16
så garantien holder endnu

den lå før på de store producenter på 5 år på fabrikationsfejl
har din harddisk klik lyde hører den under den

http://newz.dk/5-aars-garanti-paa-seagate-harddiske

nogle af dem vil sænke dem til et år

http://www.computerworld.dk/art/205752/producenter-skruer-ned-for-garantien-paa-din-harddisk

her står der også 1 års garanti

http://www.pricerunner.dk/pl/36-742950/Harddiske/HP-432341-B21-750GB-Sammenlign-Priser

m.v.h
Avatar billede Glinvad24 Nybegynder
18. januar 2013 - 18:27 #17
Prøver at køre ned med skidtet og ser om de kan fixe det... men det mærkeligt, for min gamle pc gjorde akkurat det samme :S
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2013 - 09:12 #18
lyder mystisk.
Kunne måske tyde på det er et program du har brugt på begge der tricker fejlen
Avatar billede Kochens51 Praktikant
21. januar 2013 - 17:24 #19
Hvor meget har du genbrugt fra din gamle PC?