16. januar 2013 - 19:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lave loop i Script Recording Language SRL

Hej,

Jeg har en kode der fx ser sådan ud:

FunctionKey (ENTER)
WaitFor (UNLOCK)

FunctionKey (NEWLINE)
TypeString ("+0")
FunctionKey (ENTER)

WaitFor (UNLOCK)

FunctionKey (ENTER)

WaitFor (UNLOCK)

Den kode kunne jeg godt tænke mig bliver gentaget x-antal gange hvorefter den skal gå videre til denne kode:
FunctionKey (ENTER)
WaitFor (UNLOCK)
FunctionKey (ENTER)
WaitFor (UNLOCK)

Er der nogen der kender sproget og ved hvordan man laver et loop?
Jeg kan godt copy/paste kodelinjerne ind det antal gange den skal gentages, men da jeg tit skal køre denne makro bare med noget forskelligt i kodelinjerne, ville det være fedt med en loop-funktion.
/Anne-Dorthe
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2013 - 19:20 #1
<ole>

Der er en ikke ringe mulighed for, at sproget kunne have noget med en computer at gøre ... måske en slags programmeringssprog(?)  *o)

Det ville nok være en god idé at oplyse, hvor i Universet koden stammer fra  =)

/mvh
</bole>
16. januar 2013 - 20:33 #2
Den tanke strejfede mig slet ikke :-)  Men du har sikkert ret. Det er det sprog en Nexus Terminal emulator bruger.
Men jeg og kæresten har faktisk selv fået bakset os frem til en kode der virker:

NumberItem (n)

setlabel ("start")

SetNumberItem (n,0)

setlabel ("loop")
incnumberitem (n)

FunctionKey (NEWLINE)
TypeString ("+0")
FunctionKey (ENTER)
WaitFor (UNLOCK)
FunctionKey (ENTER)
WaitFor (UNLOCK)

If NumberItemLessThan (n,12)
gotolabel ("loop")
endif

FunctionKey (ENTER)
WaitFor (UNLOCK)
FunctionKey (ENTER)
WaitFor (UNLOCK)

gotolabel ("start")
---------------------------

/Anne-Dorthe
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2013 - 20:43 #3
Jeg fik 'forsket' mig frem til, at det var til en Nexus og kom hertil. Godt, I fandt en løsning  =)