Avatar billede Christiano_ez Nybegynder
14. januar 2013 - 20:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mobilt bredbånd - "time out" ?

Hejsa,

Jeg har gennem de seneste 2 år haft mobilt bredbånd, og jeg har haft et evigt problem: forbindelsen "dør" ca. 1 gang i timen. Problemet kan bl.a. løses ved at skifte USB-port.

Først troede jeg at det var mit 3G modem fra Oister der fejlede noget - nu har jeg fået et 4G modem fra Telia, og problemet er stadig det samme.

Jeg har både venner og familie med mobilt bredbånd fra samme udbydere, og de har aldrig haft tilsvarende problemer.

Nu tænker jeg, at det muligvis er min hardware der er noget galt med - eller indstillingen af mine USB-porte eller lignende.. Jeg får ingen fejlkoder på modemet, den ebber ligesom bare ud.

Det er iøvrigt kun indgående data der dør, udgående kører forsat uden problemer.

Håber I kan hjælpe

/Christian
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2013 - 20:37 #1
strømstyring - via kontrolpanelet.
Du må ikke lade windows lukke for usb-porte for at spare strøm - der skal være fuldt knald på strøm til usb hele tiden.
Avatar billede Christiano_ez Nybegynder
14. januar 2013 - 21:18 #2
Tak for svaret - jeg synes jeg har ændret det således at den aldrig afbryder strømmen, men måske har jeg ikke gjort det, det rigtige sted?

Kan der være andre anledninger? Jeg har de her strømstyringsprofiler, er det dér jeg styrer USB-indstillingerne?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2013 - 21:42 #3
Du skal ind i enhedshåndteringen og rette til der også.
Du finder usb controllerne og åbner disse.
Du har så her nogle usb rodhub som du vælger egenskaber på og her går du i stømstyring og fjerner hakket at Windows må afbryde for strømmen til enheden. Gør dette med alle rodhub du har.
Mener ikke der er ander steder der du kan tilrette for strømstyring, men tjek lige de andre også.
Avatar billede Christiano_ez Nybegynder
14. januar 2013 - 21:51 #4
Det har jeg også gjort nu.. så får vi se om problemet forsætter :-) Jeg takker for hjælpen!
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2013 - 21:57 #5
Velbekomme.
Avatar billede Christiano_ez Nybegynder
15. januar 2013 - 22:57 #6
Løst.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2013 - 15:53 #7
Den normale procedure er ikke at skrive "løst" og tage alle udlovede point tilbage.
Proceduren er at bede om svar fra den/dem som har løst problemet.
Du kan ikke gøre det nu i denne tråd da den er lukket.
Avatar billede Christiano_ez Nybegynder
16. januar 2013 - 17:57 #8
Sorry - det er uerfarenhed. Jeg gik bare ud fra at man tilføjede "svar". Mi aculpa!