Avatar billede Mero0404 Nybegynder
13. januar 2013 - 17:18 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Slettede billeder

eg håber, at nogen kan hjælpe mig. Jeg har fået slettet alle mine billeder ved en fejl, og har ikke nogen sikkerhedskopi. Jeg har slukket min pc men vil gerne have mine billeder gendannet da de betyder alt for mig. Kan nogen hjælpe. Jeg er fuldstændig ny i dette her, så den hjælp jer har brug for skal være "idiotsikker".
Jeg har windows vista og det er en Compaq pc. Billederne ligger på c-drevet

mange hilsner med håb om hjælp...!
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. januar 2013 - 17:27 #1
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. januar 2013 - 17:29 #2
Jeg ser du har oprettet det samme spørgsmål i flere kategorier?
Du kan lukke disse spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2013 - 17:30 #3
Ok, du må endelig ikke installerer noget som helst på C-drevet.
Du bliver nød til at tage harddisken ud og sætte den til en anden computer, enten til USB vcia kabler eller tilslutte den på et bundkort på en stationær. På den anden computer installerer du så et data recovery program som. f.eks. http://www.piriform.com/recuva
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2013 - 17:32 #4
NB. Du må endelig IKKE installere Recuva på den computer med billederne.
Avatar billede Mero0404 Nybegynder
13. januar 2013 - 18:08 #5
Mange tak det gør jeg. Fejl og uvidenhed, at spørgsmålet er oprettet flere steder.
Avatar billede Mero0404 Nybegynder
13. januar 2013 - 18:11 #6
Jeg har en ekstern harddisk, kan det hjælpe mig?
Avatar billede Mero0404 Nybegynder
13. januar 2013 - 18:12 #7
Jeg har lukket den anden tråd. Mange tak
Avatar billede Mero0404 Nybegynder
13. januar 2013 - 18:13 #8
Kan min elsterne harddisk være til hjælp?
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2013 - 18:40 #9
Mener du installation af Rcuva på en ekstern HDD? Så skal windows jo arbejde for at installere det. Hvad sker der så? Jeg ved det ikke, men når billederne er så vigtige, vil jeg anbefale metode #3.
Men du har jo åbenbart også adgang til en anden computer, den du bruger nu.
Avatar billede buttwipe Juniormester
13. januar 2013 - 18:45 #10
Du skal gøre som beskrevet i #3 og når du har genskabt billederne, kan du lave en backup til din eksterne disk.
Der er ingen garanti for at du får alle billederne tilbage, men en stor del bør kunne reddes.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2013 - 18:57 #11
Man kan få løse kabler til 200 kr. Men jeg vil anbefale denne, eller lignende,  box, til 259 kr. som er lidt nemmere at have med at gøre.
http://www.av-cables.dk/usb-hdd-docking-station/usb-3-0-esata-harddisk-docking-station-3-5-2-5-hdd.html
Avatar billede Mero0404 Nybegynder
13. januar 2013 - 19:09 #12
@gammelmand: Som tidligere skrevet, så er jeg helt "grøn", og har brug for en meget præcis beskrivelse af, hvordan jeg præcist skal gøre.
til hvad og hvordan tilslutter jeg f. eks boksen som du beskriver?
Udover min pc har jeg også en MAC, en iPad og ekstern hardisk, hvis det kan hjælpe noget i løsningen af mit problem.
Avatar billede buttwipe Juniormester
13. januar 2013 - 19:17 #13
Hvis du er i tvivl om hvordan det skal gøres, vil jeg anbefale dig at få hjælp af en der kender proceduren. Du risikerer at gøre mere skade end gavn!
Søg på Google efter firmaer i dit lokalområde der er specialister i dataredning. Du skrev selv at dine billeder betød alt for dig, så det gør formentlig ikke noget at det koster lidt?
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. januar 2013 - 19:49 #14
Du kan redde hvad der reddes kan ved at gøre følgende:
klik på indsatte link, http://www.hirensbootcd.org/download/
rul til
"Filename: Hirens.BootCD.15.2.zip
Filesize: 592.5 MB (621283886 bytes)
ISO MD5: 7EFC81ADBBD551D56F6021C439C6837C
ZIP MD5: D342BBD6BF7554ABA24A376E41675DBF"
og klik på linket.
Når filen er downloadet, så brænder du en cd med indholdet.
når brændingen er færdig, så har du en bootbar cd, som du bruger til at starte din maskine op med. inden du starter op, så skal du tildlutte din eksterne HD, så bootsekvensen kan se den under opstarten. Når maksinen er oppe at køre, så kan du starte recuva fra CD´en, og bruge den til at genskabe dine billeder.
Husk at udpege din eksterne HD som destination.
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2013 - 20:15 #15
#12 Det er ret simpelt, men kræver en anden windows PC. Mac kører med et andet formateringssystem.
Boxen tilsluttes bare strøm og USB indgangen på computeren. Og, som du kan se på de små billeder neden under, som kan gøres større, sættes harddisken bare ned i boxen, det er det hele.
Selvfølgelig er det rigtigt hvad der står i #13, men problemet er, at det nok er ret dyrt. Men ok, hvis dine billeder har tilstrækkelig stor værdi for dig, er det en fin løsning.

#14 jo ideen er god nok, men det kræver jo at spørger kan brænde en Iso-fil til en boot-fil. Men det kan da læres, uden det store hovedbrud.
Avatar billede Mero0404 Nybegynder
13. januar 2013 - 21:02 #16
@gammelmand hvordan får jeg hardisken ud af min pc?
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2013 - 21:11 #17
Er det sådan en computer? http://www.youtube.com/watch?v=3DUYM3NTAy4
Avatar billede Mero0404 Nybegynder
13. januar 2013 - 21:24 #18
Nej det er en compaq presario CQ71, og jeg kan ikke helt se. hvordan jeg får hardisken befriet.
Hvorfor kan jeg ikke tilslutte boksen til en ekstern hardisk? Hvorfor skal det være en anden pc?
Avatar billede buttwipe Juniormester
13. januar 2013 - 21:28 #19
Følg nu mit råd i #13!
Avatar billede Mero0404 Nybegynder
13. januar 2013 - 21:34 #20
Du har nok ret. For meget kan gå galt.
Tak
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2013 - 21:44 #21
Hvad fanden sker der på Eksperten? Jeg har lige fået gensendt 8 gamle mails i dette spørgsmål.