Avatar billede Mero0404 Nybegynder
13. januar 2013 - 17:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Slettet alle mine billeder

Jeg håber inderligt, at nogen kan hjælpe mig.
Jeg har desværre slettet alle mine billeder ved en fejl - og endnu værre, så har jeg ikke en sikkerhedskopi.
Jeg har slukket min pc men vil gerne have dem gendannet da det er alle de billeder som jeg ejer...!
Jeg har windows Vista, og jeg håber at nogen kan hjælpe.
Jeg er helt "grøn", og derfor skal svarene gerne være "idiotsikre" og pædagogiske :0)

Mange hilsner med håb om hjælp
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. januar 2013 - 17:41 #1
Det er rigtig godt du har slukket din PC - det er det første skridt.

Dernæst er det rigtig vigtigt, at vi får at vide, hvordan du har slettet billederne.

Hvis du "bare" har fået markeret dem og slettet dem, kan du tænde PC´en og med 99% sandsynlighed finde dem i papirkurven.

Enhver anden sletning - incl. "jeg ved ikke hvordan jeg slettede dem" indebærer en del kendskab til specialprogrammer - så her er mit bedste råd, at tage kontakt til en der ved lidt om hvad han gør, og som har muligheden for at sætte harddisken til en anden pc i "offline" mode. Det er den eneste garanti for, at man ikke gør skaden værre.
Avatar billede Mero0404 Nybegynder
13. januar 2013 - 18:04 #2
Jeg har lagt dem i papirkurven og slettet derfra.
Jeg har selv en elstern hardisk - kan det hjælpe mig?
Avatar billede summer Mester
13. januar 2013 - 19:11 #3
Recuva er fantastisk til netop billeder og så er det gratis:
http://www.filehippo.com/download_recuva Bare følg vejledningen. De genskabte filer får ganske vist blot et nummer, men det må du leve med. Gem de genskabte billeder et andet sted end der hvor de kommer fra.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. januar 2013 - 19:38 #4
Det kræver lidt at bruge en ekstern harddisk. Du skal i så fald tage den ramte harddisk ud, og montere den i harddisk-kabinettet.

Så skal den sættes til en fungerende PC, og så kan man fejlsøge med et program som Recuva.

Men der er risiko ved at tænde din PC og installere recuva direkte - for så vil du næsten uundgåeligt overskrive nogle af de slettede filer.
Avatar billede Mero0404 Nybegynder
13. januar 2013 - 19:43 #5
Jeg lukker denne tråd fordi jeg også har oprettet den et andet stred - af uvidenhed.
Avatar billede Mero0404 Nybegynder
13. januar 2013 - 19:43 #6