Avatar billede sjakkie Nybegynder
13. januar 2013 - 14:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

extern harddisk

Jeg har købt en western digital ekstern harddisk. Først tilslutter jeg den en mac bærbar og tager en kopi af de vigtige filer, så vil jeg gøre det samme med en pc, der kan min pc så slet ikke registrerer at jeg tilslutter den. Er det virkelige så sindssygt lavet at man ikke kan bruge en ekstern både til en mac og en pc?'

Håber en af jer har en smart løsning, på forhånden tak.

Jeg bruger windows 7 hvis det hjælper noget.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2013 - 14:36 #1
Den smarte løsning er at dele den eksterne i to dele og bruge den ene til Mac og den anden til Windows.

Skal du bruge filerne på begge maskiner kan den eksterne formateres i fat 32,som skulle understøttes af begge systemer, men der har du en begrænsning på filstørrelsen der hedder 4gb.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2013 - 14:37 #2
Mener mac systemet hedder HFS
Og Windows typisk bruger NTFS
Avatar billede sjakkie Nybegynder
18. maj 2013 - 22:53 #3
TAk, hvordan får du point?
Avatar billede sjakkie Nybegynder
31. maj 2013 - 16:53 #4
hej