Avatar billede TUFexcel Juniormester
05. januar 2013 - 14:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Afinstallere meddelelser ved opstart

Hej alle

Jeg har lige genoprettet mit styresystem (windows 7 Home premium)
I den forbindelse er der sneget sig et irriterende program fra windows ind- windows live messenger- som jeg bare vil af med. Ved opstart skal jeg svare på om jeg vil være online med messenger. Det vil jeg ikke jeg vil bare ha' den ud af min computer NU. Det er bare ikke så let af komme af med den slags start op meddelelser. Jeg har prøvet at afinstallere programmet, men windows 7 vil have at jeg først krydser den af fra en lister, før den kan afinstallere. Den liste de omtaler forbliver bare tom...og de er jo ikke sådan at komme i kontakt med, over en telefon. Jeg har også prøvet at gå ind i indstillinger i proceslinjen-hvor den jo befinder sig.
Jeg vil være glad om der er nogen der kender nogen som ved hvor det hemmelige sted befinder sig..
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. januar 2013 - 14:26 #1
Hent Ccleaner Installer Det
http://www.filehippo.com/download_ccleaner
Under Værktøj kan du i opstart bestemme hvor meget du vil have med
http://imageshack.us/photo/my-images/801/cleanera.jpg/
Det eneste du behøver er dit antivirus program!
Avatar billede milter Ekspert
05. januar 2013 - 14:40 #2
Avatar billede theisgp Nybegynder
05. januar 2013 - 14:43 #3
Du kan evt også trykke på "windows-tasten"+r. Derefter vil der komme et lille vindue frem hvor du skriver "msconfig", derefter kan du så gå ind under div. faneblade og vælge hvad der skal starte og hvad der ikke skal.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. januar 2013 - 14:51 #4
Jeg har lavet en vejledning
Oprydning og vedligehold m/ Cleaner & Defraggler.
Måske lidt hjælp til dem med en sløv PC:
Sådan downloader og bruger du Ccleaner og Defraggler.
det Kræver at du har Adobe Acrobat Reader
http://get.adobe.com/ (...)
Jeg har lavet et par PDF Filer du måske kunne bruge?
Hente og installere. De kan begge Downloades fra denne fil.
http://gupl.dk/ (...)
Og her kan du så hente en vejledning i hvordan jeg bruger dem.
http://gratisupload.dk/ (...)
"Husk at trykke på Tryk her for at downloade Filen/Filerne."
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 14:55 #5
den simple løsning hvor alt bliver fjernet er at installere den igen
derved fremkommer muligheden for at fjerne det man vil

ofte skal man installere den igen hvis den ikke vises korrekt
så prøver man at gøre det igen og nu kan du fjerne det du vil via at flytte et hak eller flere

der findes andre måder men det er en af dem
så er alt væk

m.v.h
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. januar 2013 - 14:56 #6
Grunden til at jeg ikke henviser til msconfig er at man let kan tage fejl og lukke noget forkert!
Avatar billede lysningen Nybegynder
05. januar 2013 - 15:14 #7
kontrolpanel/ programmer/funktioner  windows essentials fjern/rediger
Avatar billede TUFexcel Juniormester
05. januar 2013 - 15:25 #8
Mange tak for de gode bud

Jeg måtte lige chekke forslag igennem, så det tog lidt tid at vende tilbage.

theisgp's forslag om at skrive msconfig gjorde tricket. Så super theis, det var en lettelse.

milter havde også et godt bud med services.msc, men jeg kunne ikke finde messenger på listen, så jeg gik videre.

Tak igen. også til jer hvis forslag jeg ikke har chekket!