Avatar billede websitenewbie Nybegynder
04. januar 2013 - 10:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

min location.href løber i cirkler

hej jeg sider og er i gang med at lave en hjemme side der selv tilpasser sig klientens opløsning. Det virker også så længe at jeg kun bruger en simpel url, men ligeså snart der kommer lidt extra på urlen så som ?mode=gem så går der kuk i det da jeg så bliver nød til at bruge loction.href+'&h='+window.innerWidth+'&w='+window.innerHeight og så løber den i cirkler og skriv bare urlen længer og længer hvor den bare smider opløsning bag på igen og igen
koden ser sådan her ud:
function getsize()
{
    location.href = location.href.replace(location.href, location.href + '&w=' + window.innerWidth + '&h='  + window.innerHeight) //+ '&w=' + window.innerWidth + '&h='  + window.innerHeight
    //location.replace(location.href +'&w=' + window.innerWidth + '&h='  + window.innerHeight );  + location.href
}
Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2013 - 13:56 #1
<ole>

Det tyder på, du har et designproblem. Det burde ikke være nødvendigt at bruge JavaScript til at få et design til at passe. Hvorfor ikke bare bruge CSS?

/mvh
</bole>
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
04. januar 2013 - 15:50 #2
den skal tilpasse sig vindues størrelsen i browseren og skriv det maksimale antal koloner som klients vindue kan klarer. Jeg skrev forkert i mit spørgsmål og jeg kan ikke lige finde andre møder jeg kan få den til at samle oplysning om klients opløsning op
Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2013 - 16:29 #3
Det burde også kunne gøres med CSS. Under alle omstændigheder er det en skidt vej, du er inde på. Du skal vel så også ud i en 'redningsaktion', hvis brugeren skulle finde på at loade siden i én størrelse og derefter resize browseren.

Det bliver en masse bøvl for at udbedre, hvad der nok må betegnes som en designfejl. Det ville være bedre at tilpasse designet til teknologien  =)
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
07. januar 2013 - 09:20 #4
kan du komme med et eks. på hvordan man gør det i css da jeg ikke har arbejdet med css før
Avatar billede olebole Juniormester
07. januar 2013 - 13:00 #5
Hvis du skal kunne bruge det til noget, skal du nok fortælle mere om, hvad det præcist er, du gerne vil  =)
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
10. januar 2013 - 13:42 #6
sorry jeg ikke lige har svaret tilbage jeg har haft lidt travlt. Jeg fik det til at virke ved hjælp af cookies og det virker uden problemer men tak for din tid og smid et svar så får du nogle af pointsne
Avatar billede olebole Juniormester
10. januar 2013 - 20:12 #7
Husk, at du skal spørge din bruger, om hun vil acceptere, at sitet anvender cookies, samt hvad der gemmes, og hvad den skal bruges til - før du sætter den. Accepterer brugeren 'kagen', skal hun desuden til enhver tid have mulighed for at trække samtykket tilbage  *o)

Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
15. januar 2013 - 08:58 #8
awesome tak for hjælpen og din tid