Avatar billede Jakie Juniormester
29. december 2012 - 01:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Framework MVC - meta description og title tag - hvordan?

Hej Eksperter.

Jeg er igang med at lave mit eget MVC i PHP. Nu er jeg nået til at hver side skal have unikke description tag, keywords og title tag.

Jeg har bygget min folder struktur op således:
controller: hvor mine controllers er for den specfikke url.
models: her har jeg mine sessions, login, register osv. scripts til den specifikke url.
Views: Her har jeg de sider, der bliver vist i en folder dvs: register/index.php, admin/index osv, hvori der er en header og footer til dem alle.
Libs: der fungerer som mit bibliotek.

Dette var lidt overordnet min måde at gøre det på.

Spørgsmålet er, hvordan jeg får lavet en måde at lave unikke description tag, keywords og title tag, uden at skulle have en fil til hver url, men én for dem alle.. Hvordan kan dette gøres?

Tak for hjælpen.
Avatar billede olebole Juniormester
29. december 2012 - 17:39 #1
<ole>

At svare på det, kræver man er inde i koden

/mvh
</bole>
Avatar billede Jakie Juniormester
29. december 2012 - 20:09 #2
ja det tænkte jeg nok Ole.

Der er bare meget kode :)

Jeg tror, at jeg har fundet min måde at gøre det på.
Avatar billede Jakie Juniormester
30. december 2012 - 16:33 #3
Jeg lukkerlukker
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2012 - 21:53 #4
Du skal vel have et view per logisk indhold og hvert view skal derfor have forskellige meta tags. Saa hvorfor ikke bare have dem i view??
Avatar billede Jakie Juniormester
14. januar 2013 - 13:39 #5
Du har vel ret arne - men jeg tænkte bare, at der måtte være en lettere måde at gøre dette på :)