Avatar billede Vestre23 Nybegynder
28. december 2012 - 12:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Access dropdown box med relation

Hej,
Jeg er meget grøn bruger af Access, så mit spørgsmål er givetvis simpelt, (-hvis jeg kan forklare det). Jeg har to tabeller: "Stamtabel" og en tabel ved navn "licenstager". "Licenstager" er en simpel liste over licenstagere fra 1 til 20. Der er to felter: "Licenstager_ID" (primærnøgle) og "Licenstagere" (tekst). Jeg ønsker at lave en relation mellem "stamtabel" og "Licenstagere", sådan at en bruger i en formular /(dataarkvisning)trykker på en dropdown box og vælger én af de 20 licenstagere. Dette skal naturligvis ske i tabellen "stamdata". Der skal ikke være mulighed for at opdatere licenstagere fra tabellen stamdata.

Hvordan gør jeg?

Hilsen
Vestre23.
Avatar billede terry Ekspert
28. december 2012 - 13:53 #1
Avatar billede terry Ekspert
28. december 2012 - 14:07 #2
Once you have a a lookup field in table Stamtabel a combo box will be created when you make a new form.

You can also create a combo box without using wizard, http://www.youtube.com/watch?v=AoCaLUOLZJQ
Avatar billede Vestre23 Nybegynder
28. december 2012 - 15:12 #3
mange tak
Avatar billede terry Ekspert
28. december 2012 - 17:35 #4
?
shouldt you have given me the points and not yourself?
Avatar billede terry Ekspert
30. december 2012 - 11:44 #5
!!
Avatar billede Vestre23 Nybegynder
02. januar 2013 - 10:37 #6
Undskyld selvfølgelig....
Avatar billede Vestre23 Nybegynder
02. januar 2013 - 10:39 #7
Point....
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. januar 2013 - 13:00 #8
Husk også at skrive her, så Terry ser at du har oprettet en tråd med point til ham ;o)
http://www.eksperten.dk/spm/974485
Avatar billede terry Ekspert
02. januar 2013 - 18:59 #9
Too late :o)
Not a problem though.