Avatar billede 4220 Nybegynder
23. december 2012 - 12:36 Der er 2 kommentarer

VLC player

Hej jeg har en mkv fil liggende, som jeg fint kan åbne og se på min VLC player.

Hvor jeg selvfølgelig har mulighed for at gå ind og ændre lydspor, tekster osv.

Spørgsmålet går ud på om jeg ikke kan gå inde og sætte lydspor samt tekst til default.

så den altså altid automatisk står til Dansk hver gang man åbner mkv filen?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 19:45 #1
Hvad er den sat til i indstillinger?
Undertekt filen har den samme navn som videofil, eller hvordan fungerer det med mkv filer?
I avi filer kan undertekst filen (.srt) automatisk køre med hvis den er gemt under samme navn som videofil
Avatar billede 4220 Nybegynder
23. december 2012 - 20:15 #2
Jeg har forgæves kigget under indstillinger, jeg kan desværre ikke finde hverken finde undertekst eller videofilen. det er lige som om at når først mkv filen er blevet dannet med feks. engelske undertekster kan man ikke ændre dette, jo jeg kan selvfølgelig godt ændre det til Dansk, men så skal jeg bare gå ind og gøre det på ny hver gang jeg afspiller mkv filen