Avatar billede Biscotte Novice
21. december 2012 - 17:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fra win 8 til win 7 boot problemer

Jeg har lige købt en HP p6 2377 med Win 8, da jeg bor i Frankrig er det en fransk version og jeg vil gerne have min win 7 lagt ind i stedet da den er på dansk.
Jeg kan ikke boote fra skiven og det er ikke den det er galt med for jeg det er samme skive som jeg brugte til den gamle pc. Jeg kan ikke komme ind i bios og det er nok fordi at det er UEFI bios, har jeg regnet mig frem til. Så har jeg prøvet avanceret start up og vælge at den skal starte fra cd, intet resultet. Jeg har prøvet alle F tasterne og delete tasten, intet resultat.Jeg har prøvet at starte installationen, den starter fint op, men melder fejl når den begynder at installere og jeg vil jo heller ikke have begge systemer på pc'en. Hvordan kommer jeg ind og får valgt at den skal starte fra skiven.Det skal lige tilføjes at jeg overhovedet ikke kender win 8.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2012 - 17:53 #1
hvad er det for en win 8 version
win 8 - kan ikke skifte sprog
eller win 8 pro - kan skifte sprog også til dansk
den ligger som en af opdteringerne så du må nok have en franskmand med til at vælge den danske ok

sæt win 7 i drevet og genstart med den i
tast indtil flere gange F5 ved hvert billede der kommer frem
nu står du hvor du kan vælge hvad du vil
harddisk

usb eller cdrom drev du vælger
tryk så på mellemrumstasten son den eneste gang under hele installationen - hvis du trykker på den igen skal du starte forfra derfor kun 1 gang

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

gå ind under custom advanced

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg
du mister ALT på den - husk det så hiv alt ud du vil gemme inden
fjern alle partitioner og opret en ny eller flere
marker det første som c drev og så går det derud af
opdater den hos Microsoft
opdater alle drivere til bundkortet

men er du sikker på der er lavet drivere til den til win 7???

m.v.h
Avatar billede pkbech Juniormester
21. december 2012 - 18:51 #2
Du er nød til at slå UEFI. Da denne forhindre boot fra andet end verificerende styresystemer (Win7 er ikke et af dem)

http://h20000.www2.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/c01564727/c01564727.pdf
Avatar billede pkbech Juniormester
21. december 2012 - 18:52 #3
Du slå UEFI fra i BIOS på din bærbar dette skal gøres inden du prøver at boote fra windows 7 dvden
Avatar billede Biscotte Novice
21. december 2012 - 21:16 #4
Jeg tror ikke helt du har forstået mit spørgsmål--Jeg vil gerne vide hvordan jeg komme ind i bios. Og den der med at sætte skiven i er jo ikke aktuel, for den læses jo ikke, så længe at jeg ikke kan få den til at boote fra det drev
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2012 - 07:42 #5
det kan da godt være jeg ikke har forstået det
fik du ikke en bog med til dit bundkort
der står det hele i
det gør du ved at se på skærmen
på første billede står der hvilken tast du skal trykke på for at komme derind - sværere er det ikke

på min er det
delite

men det kan være mange andre så se efter
m.v.h
Avatar billede Biscotte Novice
22. december 2012 - 13:49 #6
Nej desværre var der ingen bog med og det var der heller ikke til den sidste pc jeg købte hernede. Der står heller ikke noget på skærmen når jeg trykker div F taster. På den anden pc jeg købte var det ligetil, men denne har en anden bios og opfører sig meget anderledes ved opstart. Jeg har været på hjemmesiden for motherboard'et der er der heller ingen oplysninger.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=ad&dlc=en&docname=c03343058&lc=en
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2012 - 14:32 #7
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c03343058

HPs are usually f1 or f2 to get into the bios. f10 is for compaqs or to get into the recovery partition on newer HPs

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2012 - 14:45 #8
Avatar billede Biscotte Novice
05. januar 2013 - 12:56 #9
Mange tak for rådene, desværre er der ikke nogen af dem der har løst mit problem med at komme i bios i win8. Derfor har jeg besluttet at beholde win 8, der var jo heller ikke noget valg.
Jeg lukker
Avatar billede Biscotte Novice
05. februar 2013 - 16:46 #10
Det lykkedes ikke at få Win7 på, da jeg ikke kunne finder driver. Men jeg fik da Win 8 dansk på og måske er der andre der kan bruge mine erfaringer som er skrevet på www.va-aagaard.dk klik på knappen PC