Avatar billede peterbojensen Nybegynder
18. december 2012 - 12:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spil hakker....meget varmt grafikkort

Hej,

Har søgt lidt efter et svar på diverse fora, såvel danske som udenlandske.
Har dog ikke kunne finde et brugbart svar.

Jeg har en ASUS G72GX.
Intel Core 2 Quad Q9000 @ 2,00Ghz
6GB Ram
GeForce GTX 260M - 1024MB

Win 7 Ultimate 64 bit - SP1

Når jeg spiller fx COD Modern Warfare, kan jeg kun spille i meget lav opløsning (800x600) for at spillet ikke hakker - eller ikke kan følge med (kender ikke det præcise udtryk for det).

Mener at kunne forstå at maskinen har kræfter nok til at "trække" spillet, med mange detaljer slået til og i høj opløsning, men det er ikke tilfældet.

Har kigget lidt på temperaturerne og her er noget som ikke hænger sammen.
Kan se at der kun er en blæser/køler (i div videoer på youtube) og at denne køler både CPU og GPU.
GPU bliver meget varm i modsætning til CPU.

Når jeg bare kører med almindelige programmer er GPU 82 grader C.
CPU's er fra 51 - 60 grader C

Når jeg spiller stiger GPU til over 100 grader C, men CPU's kommer kun op på ca 80 grader C.

Hvad er der galt - og hvad kan jeg gøre ved det ?

Dhb
Peter
Avatar billede supportsiden Professor
18. december 2012 - 12:45 #1
Fjern al unødvendig software fra computeren

Minimer antallet af prg. der starter automatisk

Da det er en bærbar : under strømstyring / flere str.st.planer, sæt til "maksimal ydelse" når du spiller

Sug støv ud af blæser/køleplade med støvsuger. Alt ( på eget ansvar) blæs ud med trykluft. sørg for at "gæller" ikke er blokeret under brug.

Prøv http://www.iobit.com/gamebooster.html har hørt at det rykker !
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2012 - 12:54 #2
http://www.asus.com/Notebooks/Gaming_Powerhouse/G72Gx/

det er alt for varmt og det skyldes sikkert støv og møg i kølesystemet

hvis du ikke slev har mod på det så se her

reparation-varme problemer

http://www.computerplanet.dk/service/

Rens af bærbare kølesystem.......................... 399,-

Rens af bærbare køle system inkl pasta........ 699,-

Ny komplet køler inkl montering................... 899,-

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2012 - 16:19 #3
Vil anbefale at både suge og blæse på samme tid, men inden du starter skal strømmen udtages (batteri+ lader).
Køb en dåse med komprimeret luft.
Bloker blæser vinge så den ikke løber rundt.
Sæt støvsugeren til at suge under bunden hvor blæser suger ind.
Pust samtidigt der hvor blæser normalt puster ud.
Nu skulle nullermænd komme ud af køleribben.
På nogle bærbare kan man lige under blæseren tage en plade af og afmontere blæseren og rense direkte. Det er selvfølgelig den bedste måde. Prøver lige at finde ud af hvordan din er.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2012 - 16:30 #5
Har du garanti på den må du jo så overveje hvilken mulighed du vælger. Ved ikke lige hvor garantien vil bortfalde hvis du selv roder med det.
Avatar billede peterbojensen Nybegynder
11. februar 2013 - 09:43 #6
Tak for alle svar.
Det er uden tvivl fordi den er fyldt med støv osv.

Jeg kan ikke klare opgaven selv, så må finde en der kan klare det for mig.

Ved ikke helt hvordan jeg gør det med at dele points ud...

Dbh
Peter
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2013 - 10:15 #7
lægger et svar du kan acceptere

m.v.h