Avatar billede websitenewbie Nybegynder
17. december 2012 - 10:22 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

min database vil ikke godtag null værdier i et tal felt

jeg sider og er i gang med at lave en side der skal upload til en database. Siden virker godt nok men jeg vil gerne havde den til at accepter null værdier i tal felterne
Avatar billede finb Ekspert
17. december 2012 - 10:30 #1
Har du valideret som naturlige tal ?
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
17. december 2012 - 10:32 #2
øhh hvordan gør man det
Avatar billede mugs Novice
17. december 2012 - 10:36 #3
Du kna også kontrollere, at feltegenskaben i yabellen ikke er sat til Obligatorisk, er den det, kræves der en indtstning.
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
17. december 2012 - 10:40 #4
det er de ikke
det eneste der er sat op i felterne er feltstørrelse, format, antal deci, og både indeksering og obligatorisk er slået fra
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
17. december 2012 - 10:55 #5
Den skal både accepterer tomme felter samt felter med en værdi i men access databasen kræver p.t. at det skal være fyldt med 0 så.
Kan man få den til at tage det selvom man ikke skriver en værdi i feltet?
Feltet er sat til Reel tal med 2 decimaler, den er ikke obligatorisk og den har standard værdi=0 vel at mærke i databasen
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
17. december 2012 - 11:23 #6
en ven fandt løsning for mig så jeg afslutter spørgsmålet
tak for at i prøvede
Avatar billede mugs Novice
17. december 2012 - 11:46 #7
Godt det blev løst, men det er god skik at skrive hvad fejlen var så vi andre også kan lære af dit problem.
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
17. december 2012 - 15:10 #8
vi smed bare en if sætning ind som tjekkede om feltet vare = "" og vis den var skrev den bare null ind og det virkede
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
17. december 2012 - 15:12 #9
if request.form("feltnavn") = "" then
    str = str &"databasefeltnavn=null"&","