Avatar billede peterbojensen Nybegynder
12. december 2012 - 16:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Synkronisere lokal billedmappe med dropbox billedmappe

Hvordan synkroniserer jeg en lokal billedmappe med dropbox billedmappe ?

Jeg "redigerer" mine billeder i den lokale mappe og vil naturligvis gerne holde den og min backupmappe i dropbox synkroniserede.

I min lokale mappe henter jeg billeder fra kamera og telefon, samt sletter billeder, flytter billeder samt redigerer mappestruktur mm.
Jeg vil gerne have at de ændringer jeg laver i den lokale mappe slår igennem i dropboxmappen.

Hvordan gør jeg det ?

Dbh
Peter
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. december 2012 - 17:05 #1
Telefonen kan du sætte til at synkronisere automatisk. Og lokalt, lægger du dem bare i dropboxmappen og bruger den som uploadmappe til dit kamera.
Avatar billede peterbojensen Nybegynder
13. december 2012 - 09:43 #2
Hej Michael - og tak for dit svar.

Min telefon er allerede sat op til at synkronisere billeder jeg tager, automatisk.
Jeg tager dog rigtigt mange billeder der skal slettes (bla med auto-burst funktion (har Samsung G 3S))
Derfor er den automatiske synkronisation kun for det tilfælde at jeg mister tlf.

Som sagt skal der slettes mange billeder, og dem jeg beholder skal organiseres i mapper.

Jeg har i starten af året lagt alle mine billeder i dropbox, men efterfølgende IKKE brugt min dropboxmappe til at lægge nye billeder ind i. Det har jeg gjort i den lokale mappe.
Derfor er disse to mapper nu meget "usynkrone".
Det er DET jeg gerne vil have rettet op på.
Flere af mapperne i dropbox er desuden delt.

Selvfølgelig kan jeg give mig til at slette indholdet i mapperne i dropbox og erstatte dem med det opdaterede indhold fra den lokale folder, men det er netop dét jeg gerne vil undgå - eller rettere - have automatiseret.
Hvis jeg blot kopierer det hele påny og fravælger at erstatte, vil nye godt nok blive tilføjet, men de jeg har slettet vil ikke blive fjernet....

Håber jeg har fået præciseret nok til at du kan hjælpe mig mere specifikt !? :)

Dbh
Peter
Avatar billede peterbojensen Nybegynder
22. februar 2013 - 12:45 #3
Tak for input.
Har selv fundet svaret.

Analyse og synkronisering via FreeFileSync.
Synkronisering begge veje.

Dbh
Peter