Avatar billede larsvilhelmsen Nybegynder
06. december 2012 - 11:57 Der er 2 kommentarer

Servere til en Chatverden

Jeg repræsenterer en nonprofit chatverden, primært for teenagere, som skal have en ny server. Verdenen er reklamefri og drives af en nonprofit organisation, hvis eneste mål er at tilbyde denne chatverden til dens brugere (ca 900/ugen, 11.000/året logger ind 1 eller flere gange). Den er et mødested for brugere i DK/SE/NO.

Så vi er på udkig efter et godt tilbud, gerne brugt hardware og det har indtil nu været svært at finde. Nu har vi kun 7 dage til vi skal have hardware på plads, så derfor kommer jeg til jer for hjælp:

Serveren skal helst være (eller bedre):
1 quadcore processor (2+ ghz) eller to
16GB ram (eller mere)
100GB+ diskplads (helst 2-4 diske, så data kan spejles og sikres)
2 Gigabit NICS
2 PSU
Rackmountable og helst med skinner

Der er en vis fleksibilitet på alle områder, så hvad som helst som ligner eller nogenlunde matcher har interesse.

Kender enhver oplysning om forhandlere vil også være en stor hjælp, specielt danske, tyske, svenske. Vi har ledt meget, men ikke fundet vores svar endnu.

Tak for jeres tid

-lv
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2012 - 22:42 #1
Avatar billede larsvilhelmsen Nybegynder
07. december 2012 - 08:38 #2
Ja de forhandler ganske rigtigt servere, men jeg ser ikke skyggen af brugte servere eller andet der kunne matche det jeg spurgte efter. Udover at det er servere altså, men det behøver jeg vist ikke en ekspert til at finde. Gode tilbud, brugt udstyr derimod, det kræver en vis indsigt.