Avatar billede Slettet bruger
02. december 2012 - 22:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg gøre dette design mere overskueligt?

Hej, jeg har oprettet et auktionssite, der er opbygget over en ebay klon. Jeg får problemer med overskueligheden, når jeg skal oprette flere kategorier. Hvordan kan jeg sikre overskueligheden uden, at ødelægge seo opsættet? www.addmepls.co.uk
Avatar billede ntholm Nybegynder
03. december 2012 - 00:53 #1
Hej,

Her er en umiddelbar liste med ris og forslag. Jeg skriver det bare som jeg tænker, don't take it personal ;-)

- Headeren på de 3 "Featured Auctions" kasser skal selvfølgelig være grå ligesom resten.. man kan jo ikke læse dem i hvid.

- Jeg synes den gule farve til dine kasser er for lys.. Der er ikke nok kontrast til farven på skriften deri. Prøv med en mørkere farve..

- Det er en seriøs "no-go" at man skal vælge kategori for at søge. Det skal bare være skriv og søg.

-Flyt søgefeltet og søgeknappen ned i samme div som hovedmenuen og højrestil den - så du kun har 1 horizontal bar/bjælke i toppen der indeholder menu og search på samme linje.

-Når folk kommer ind på forsiden, skal det første de ser ikke være: "Sign in or Register" Hvem gider at oprette eller logge ind på en random webshop, før de har fundet ud af - om der er noget de vil købe?

-Fjern hele "Welcome - sign in. New? - register" billedet/banneret OG "Members area" boksen i venstre side.

-Ved siden af dit logo står der: "Welcome, sign in or register" - flyt den tekst op i højre hjørne af sitet istedet. Det er her folk forventer at finde login og register.

Lad de 3 featured actions være det første man ser på siden.

- fjern "contact us" linket øverst til højre hvis du ikke kan få det ind i menuen oven over sammen med de andre.

-slet datoen øverst til højre, den tager blikfang - og har ingen nødvendig funktion. Det er bare lir som bidrager til forvirringen.

-det er en god idé ikke at have en HELT hvid baggrund, fordi at skærmen så giver max lys - og det bliver anstrengende for øjnene. Jeg plejer selv at bruge #F5F5F5. Den fremstår som hvid men giver ikke så meget lys.

-links i "categories" er fuldstændig rå og blå, de kunne godt blive stylet lidt.

-midterstil footeren og linksne over den.

Håber det kan bruges til noget ;-)
Avatar billede ntholm Nybegynder
03. december 2012 - 01:00 #2
Du kan også fixe kontrastproblemet ved generelt at gøre din font mere sort - men så bør du også bruge den "ikke helt hvide baggrund" - så kontrasten ikke bliver for kraftig! (sort/hvid)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2012 - 10:06 #3
Skal der alene handles med frimærker, eller vil der komme køleskabe, hundehvalpe og cykler til ?

Hvis det er det sidste, dur det selvfølgelig ikke at have alle kategorier listet op i én kolonne.
Men ér det kun frimærker, så kan kategorinavnene strippes ned bare landets navn (som Greenland).

Men vil der ikke også være mere tværgående kategorier - udover oprindelseslandet ?
(Før/efter 1940/70, breve, hele ark, serier, samlinger, særlige motiver (teknik, natur, sport, kunst))
- Og altså dermed mulighed for at tilmelde en "vare" flere kategorier på én gang ?

"Ending soon" boksen bør komme først på forsiden - den er mest tiltrækkende på købere
- og der bør være en lignende boks under hver kategori (ending soon kun indenfor Danmark)

Sitets navn "Add Me Pls" giver intet fingerpeg om emnet (lyder tværtimod lidt "spammy").
=> collector, filatelist.. Stampede! (ledig i .nu og .it)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2012 - 10:44 #4
Tak for forslaget :))
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2012 - 10:50 #5
Eller rettere forslagene...
Avatar billede mikaelch Novice
04. december 2012 - 12:10 #6
udnyt bedre titlen til google lige nu vises kun 1 ord en mere sigende titlen omkring sidens emme ved folk hurtigere hvad siden omhandler og husk google viser op til 70 tegn.

social medier det er en stor fordel med google plus på siden , facebook og twitter så folk nemt kan likes plus din side og dele din side på disse social medier det kan betyde rigtigt meget i seo .