Avatar billede TheYaXxE Juniormester
29. november 2012 - 14:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Galleri med albums

Heej allesammen.

Jeg er netop igang med at lave en galleri til min side.

Jeg har fået det meste til at virke, dog lige delen hvor man ser billederne på sin side.
Men jeg er løbet ind i problemer.

Man kan oprette albums og derefter lægge billeder over i dem.
Men når de skal vises, viser den kun ét album og ikke alle andre.

Jeg har brugt 'while' men det virker ikke. Fejlen opstår når delen i min kode fra linje 29 til 46 er sat ind.

Jeg har en kraftig fornemmelse af at det er fordi man ikke kan sætte en ny SQL-string inde i en anden SQL-string, men kan ikke helt finde andre måder at lave dette på.

Her er koden;
http://pastie.org/private/kqpee3dj7bqyzjfkmcpw

Inde på siden er det meningen at der skal ledes efter albums.
Hvis albums bliver fundet, skal den vise alle de tilgængelige albums i en div, med albumets navn i toppen.
Hvis ikke fundet skriver den "ingen albums"

Inde i hvert album skal den så skanne efter billeder.
Hvis billeder bliver fundet, skal den vise billedet + noget andet info (info omkring billeder ikke med i koden).
Hvis ikke fundet, skriver den "Ingen billeder"

I min MySQL database er det 2 tabeller:
- albums
- gallery

I albums bliver alle albums titler gemt
I gallery bliver alle billeders oplysninger gemt

Er der nogle det kan fortælle mig hvordan man kan få den til at virke?
For kan ikke helt selv se andre måder at gøre det på, end det jeg har gjort.

- Jesper
Avatar billede AnyFellow Mester
29. november 2012 - 14:59 #1
Du bruger $result og $row i begge dine forespørgsler.

Prøv at brug nogle mere sigende navne, f.eks. $album_result og $album_row samt $pic_result og $pic_row.

Det vil jeg tror løser dit problem, idet du jo overskriver dit første resultat, som din while-løkke er baseret på.
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
29. november 2012 - 15:58 #2
Selvfølgelig da...

Hvorfor pokker tænkte jeg ikke på? Giver jo meget mening. Haha xD

Mange tak skal du have :D Send et svar, så får du point
Avatar billede AnyFellow Mester
29. november 2012 - 19:26 #3
Svar :)