Avatar billede MrTuborg Nybegynder
25. november 2012 - 07:22 Der er 8 kommentarer

hjælp til log ip adresse i Database c#

jeg ville hører efter om man kan logge en ip adresse og gemme den på sin SQL Server sted for i en fil så man kan hente Data ud af sin SQl server og sådant man gør kan ikke rigtigt finde noget på nettet måske i kloge hoveder kan hjælpe mig med det ??
Avatar billede Syska Mester
25. november 2012 - 13:21 #1
Say woot?

Hvordan gør du i dag med filer? Jeg er lidt i tvivl om hvad du egentlig søger ...
Avatar billede MrTuborg Nybegynder
25. november 2012 - 18:03 #2
jeg er igang med en hjemmeside hvor jeg vil logge ip adresser på min SQL server så jeg kan se ip adresser jeg vil have det lavet fordi fx spam osv hvor den skal gemme de dataer i databasen
Avatar billede Syska Mester
25. november 2012 - 19:13 #3
Jo, du kan godt logge IP addressen i din SQL server. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.web.httprequest.userhostaddress.aspx

Men jeg forstår stadig ikke helt hvad dit egentlige spørgsmål er.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. november 2012 - 19:13 #4
Du kan sagtens INSERT en raekke i en tabel med den IP addresse.
Avatar billede MrTuborg Nybegynder
25. november 2012 - 19:36 #5
jeg vil have noget c# til og gemme ip adressen til Databasen = SQL server så jeg kan se hvem der har været på min hjemmeside fx jeg har let og let efter det men kan ikke finde en side hvor der er noget overhovedet men vil hører om i vil hjælpe mig med den skide stykke kode ??
Avatar billede Syska Mester
25. november 2012 - 19:47 #6
Lyder mere som om du skulle bruge GoogleAnalytics ... eller indsætte en lille capcha kode, så du ikke får spam i dine kommentarer på hjemmesiden.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. november 2012 - 20:03 #7
Koder du i ASP.NET web forms eller i ASP.NET MVC?
Avatar billede MrTuborg Nybegynder
25. november 2012 - 20:25 #8
jeg koder i asp.net