Avatar billede hanloven Mester
22. november 2012 - 08:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

onfocus og onblur

Hej.

Jeg har nogle textboxe, med onfocus og onblur:

<textarea name="kommentar" cols="60" rows="5" onblur="this.value=!this.value?'Evt. kommentar eller spørgsmål i forbindelse med gavekortet.':this.value;" onfocus="this.select()" onclick="this.value='';"/>Evt. kommentar eller spørgsmål i forbindelse med gavekortet.</textarea>

Teksten, som står i boxen, når siden loades, forsvinder når man klikker i feltet. Det fungerer helt som det skal, men når man har skrevet og man klikker væk fra boxen og tilbage igen, forsvinder den tekst man har skrevet ind. Hvordan får jeg den til kun at fjerne teksten første gang man klikker i feltet?

Mvh Kent.
Avatar billede majbom Novice
22. november 2012 - 09:30 #1
[div][pre]<textarea name="kommentar" cols="60" rows="5" onblur="if(this.value==''){this.value='Evt. kommentar eller spørgsmål i forbindelse med gavekortet.';}" onclick="if(this.value=='Evt. kommentar eller spørgsmål i forbindelse med gavekortet.'){this.value='';}"/>Evt. kommentar eller spørgsmål i forbindelse med gavekortet.
Avatar billede majbom Novice
22. november 2012 - 09:30 #2
hvor jeg hader experten.dk!

<textarea name="kommentar" cols="60" rows="5" onblur="if(this.value==''){this.value='Evt. kommentar eller spørgsmål i forbindelse med gavekortet.';}" onclick="if(this.value=='Evt. kommentar eller spørgsmål i forbindelse med gavekortet.'){this.value='';}"/>Evt. kommentar eller spørgsmål i forbindelse med gavekortet.</textarea>
Avatar billede lclemens Nybegynder
22. november 2012 - 09:59 #3
this.defaultValue kan med fordel bruges. Den indeholder den originale tekst i feltet.
Avatar billede majbom Novice
22. november 2012 - 10:15 #4
-> #3 - det var det den hed. Jeg var sikker på der var en eller anden man kunne bruge i stedet for at skrive teksten igen og igen - jeg kunne bare ikke lige komme på den :)

<textarea name="kommentar" cols="60" rows="5" onblur="if(this.value==''){this.value=this.defaultValue;}" onclick="if(this.value==this.defaultValue){this.value='';}"/>Evt. kommentar eller spørgsmål i forbindelse med gavekortet.</textarea>
Avatar billede hanloven Mester
22. november 2012 - 10:32 #5
Cool. Mange tak. Jeg prøver lidt senere :-)
Avatar billede hanloven Mester
22. november 2012 - 12:22 #6
Fantastisk, 1000 tak, det virker kanon.. Vil I smide et svar begge, så deler jeg pointene imellem jer.
Avatar billede majbom Novice
22. november 2012 - 13:20 #7
:)
Avatar billede hanloven Mester
29. november 2012 - 11:30 #8
Vil du også ligge et svar lclemens?
- Så deler jeg pointene imellem jer.
Avatar billede hanloven Mester
21. januar 2013 - 08:22 #9
Lukker.  Tak for hjælpen.
Avatar billede hanloven Mester
21. januar 2013 - 08:26 #10
Ahh,  nu gik der alligevel kludder i pointene..  Sorry Splazz.  Havde fuldstændig glemt at du jo have lagt et svar.  Du få ekstra næste gang.
Avatar billede majbom Novice
21. januar 2013 - 09:01 #11
det går nok...