Avatar billede Latte Mester
19. november 2012 - 21:32 Der er 1 kommentar

Homeduo (TDC Homebox Sagem) - Airport Extreme

Kan nogen forklare hvordan jeg sætter Sagem og Airport Extreme sammen på "Maren-i-kæret-dansk". Har fundet tråde om emnet, men desværre ingen, som jeg forstår.

Har prøvet: vægstik (net) ==>Airport Extreme ==> Sagem. Det giver meget langsom trådløs netværksforbindelse med deraf følgende dårlig stemning i hytten
Avatar billede PetRose Nybegynder
06. november 2013 - 09:27 #1
Har selv fået een HomeBox, desværre nødv. pga hjemmearb.plads og telefoni.
Så jeg skal snart til selv at bakse med den samme kombination.
Har endnu ikke præcise erfaringer, men jeg ville da selv gøre følgende:
1. Følg tippet fra TDC her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25180
og hardwire den op imod ADSL og fra Homebox trække LAN kabel til din Airport Extreme, som du sætter op med et andet subnet, f.eks. 192.168.2.1 og lad den pege på 192.168.1.1 med en fast Route.
2. Dernæst slå trådløs fra på HomeBox, og lad Airport Extreme være din eneste Wireless AP.
Så skulle trafikken fra bærbare og andet trådløst udstyr, passere direkte igennem Airport Extreme, og routes direkte over tråd til Homebox og derfra til WAN (Internettet).