Avatar billede nfssister Forsker
18. november 2012 - 13:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

3rd part skal ind til deres router

Hej Exp'er

Jeg står lidt og er i tvivl om hvordan jeg griber den her sag an.

Jeg har en sonicWall NSA 220 stående, har så en kunde der har sin router stående på mit netværk. Han vil have hul til VPN og til sit HTTP managment interface på sin router ude fra.

PT har jeg forwardet hans IKE (VPN) og lavet (Tror jeg) et NAT der går fra PUBLIC:14000 til PRIVATE:80 til hans router.

Men er det den rigtige måde, eller har jeg en eller anden funktion så jeg kan lave direkte hul til hans PRIVATE ip. Så jeg ikke skal rode med porte og firewalls næste gang han kommer og spørger ?

Grunden til jeg spørger er fordi der er 15 kunder på netværket, hvis alle sammen kommer i morgen og spørger. Så er det nemmere at der er helt hul igennem.

Håber der er en der kan svare, og som evt. kan beskrive hvordan jeg gør det på en sonicwall eller kan finde en guide der hjælper mig nogenlunde på vej.
Avatar billede nfssister Forsker
19. november 2012 - 22:52 #1
Slet ingen bud ?
Avatar billede nfssister Forsker
09. april 2013 - 22:53 #2
Lukker