Avatar billede antbrix Nybegynder
13. november 2012 - 16:36 Der er 3 kommentarer

Kunde til kunde webshop?

Er der nogle der kender til et webshop script som gør det muligt at kunder handler med hinanden (kunde til kunde)? Her taler jeg ikke om et auktions-script, men at en kunde/bruger ønsker at sælge noget som en anden kunde kan købe til en fast pris.
Håber nogle kan hjælpe?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. november 2012 - 18:24 #1
som fx den blå avis?
Avatar billede antbrix Nybegynder
13. november 2012 - 18:53 #2
Altså jo, hvis man tænker på idéen med at almindelige folk handler med hinanden forskellen er bare at de skal have mulighed for at betale med det samme på websitet. Lad mig give et eksempel:

En person vil gerne sælge en gammel cd. Han går ind på det her site, opretter en bruger og poster sin cd til salg til den pris han vil have for den. En anden bruger ser cd'en og klikker "køb nu", betaler beløbet, hvorefter sælger sender cd'en til køberen. (Hvordan købsproccesen skal foregå rent sikkerhedsmæssigt er ikke fastlagt, men håber du har fået en idé om hvad jeg mener med konceptet).

Det website der kommer tættest på dette koncept er www.trendsales.dk
Avatar billede claes57 Ekspert
13. november 2012 - 19:19 #3
med en 'bruger-garanti' for at man ikke bliver snydt, så skal det ske via fx dankort (hvor man kan få pengene retur ved mangel på levering). Den enkelte sælger skal så i givet fald være oprettet i Nets så de har en at komme efter - eller at du hæfter for alle handler (hvilket nok ville være ekstremt dumt).