Avatar billede Condor Praktikant
13. november 2012 - 07:54 Der er 14 kommentarer

flash video afspiller ikke på hjemmeside

Problem med flash video i DW

Jeg har lagt en flash video ind på forsiden bjaelkebyg.dk
men der sker intet når man loader eller trykker på play
der står buffering 0%  ???

En der kan hjælpe med det og rette det for mig?

<object id="Object1" type="application/x-shockwave-flash" data="player_flv_mini.swf" width="454" height="246">
<flash="movie" value="player_flv_mini.swf" />
<flash="wmode" value="opaque" />
<flash="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<flash="quality" value="high" />
<flash="menu" value="true" />
<flash="autoplay" value="false" />
<flash="autoload" value="false" />
<flash="FlashVars" value="flv=JensFrederiksen.flv&width=640&height=358&autoplay=0&autoload=0&buffer=5&playercolor=000000 &loadingcolor=9b9a9a&buttoncolor=ffffff&slidercolor=ffffff" />
  </object>
Avatar billede tobrukDk Novice
13. november 2012 - 11:08 #1
Jeg vil lige sige en ting!..

Google hader FLASH!..

Jeg synes du skal ligge det på youtube eller ligge det i html 5 :) Det er klart noget du skal tænke over :)
Avatar billede Condor Praktikant
13. november 2012 - 11:21 #2
hvordan kan jeg lægge det ind som HTML 5 på min forside ?
jeg har filmen i forskellige formater.
det skal ikke være noget med at trykke på link ovs, men skal kunne afspilles direkte på siden
Avatar billede tobrukDk Novice
13. november 2012 - 11:34 #3
Du kan læse mere her; http://www.w3schools.com/html/html5_video.asp

ellers søge på google "html5 video tag" eller "html5 video"
Avatar billede tobrukDk Novice
13. november 2012 - 11:37 #4
Du skal bare tænke dig omkring fordi hvis der kommer en bruger som ikke kan se din video og du bruger html5 og hans browser ikke støtter den så få du et problem..
Avatar billede Condor Praktikant
13. november 2012 - 11:52 #5
Hmm når jeg lægger koden ind og viden op på serven
skriver den dette ??

http://www.bjaelkebyg.dk/videotest.html
Avatar billede tobrukDk Novice
13. november 2012 - 12:09 #6

<source src="movie.ogg" type="video/ogg">

src="HVOR LIGGE DEN HENNE PÅ SERVER"

Hvilken type vidoe er det?

type="video/ogg"

Læse mere her;

http://lmgtfy.com/?q=html+5+video

Ser mere her ;

http://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/HTML5/HTML5_Video_audio.php
Avatar billede Condor Praktikant
13. november 2012 - 12:32 #7
ok nu fik jeg det til at virke, MEN.....
ikke i min internet explorer, kun i google ...suk!

hvordan kan jeg gøre siden komaptibel med explorer så dem der
bruger det stadigvæk kan se det hele ?

www.bjaelkebyg.dk
Avatar billede tobrukDk Novice
13. november 2012 - 14:35 #8
Den virker ikke i google browser..

Mit valg er at du kigger og læse html 5 video igenmene eller du ligge det på youtube..
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
13. november 2012 - 18:56 #9
Din flashafspiller virker ikke fordi denne fil ikke findes :
www.bjaelkebyg.dk/JensFrederiksen.flv

Din HTML5 videoafspiller virker ikke i nogen browsere fordi denne fil ikke findes :
www.bjaelkebyg.dk/movie.ogg

"Siden er optimeret til Google Chrome, tryk på logoet for at hente programmet gratis."
Hvad er det der gør at siden er optimeret til google chrome ?
Bedre at lave hjemmesiden så den virker i alle browserne.
Avatar billede Condor Praktikant
14. november 2012 - 11:02 #10
Hvis jeg kunne hitte ud af at lave det sådan at siden var kompatibel
i alle browsere ville jeg være mere end glad :)

findes der en "nem" måde at ændre det på uden at skulle starte het forfra ?
Avatar billede Condor Praktikant
14. november 2012 - 11:09 #11
hvad er movie.ogg ?
er det filmen jeg eller stien jeg skal lave om ?
Avatar billede Condor Praktikant
14. november 2012 - 12:31 #12
jeg er helt lost, i eksperter må simpelthen hjælpe sådan et grødhoved som mig!

Jeg har lagt video filen op på serveren, både i en mappe som jeg har kaldt flash og også bare ude i roden.

Jeg har ingen filer der hedder noget med video.ogg ??
hvor skulle de ligge
Avatar billede Condor Praktikant
14. november 2012 - 13:21 #13
Nu er den lagt som youtube, så langt så godt !
så mangler jeg bare at få lavet en eller anden html kode
så siden kan vises i alle browsere uden at det hele vælter rundt
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
14. november 2012 - 20:43 #14
Hvad med sådan her : http://scootergrisen.dk/htmlgrisen/eksempler/eksempel0055.html

Og nej du har ikke nogen fil der hed video.ogg så derfor virkede det ikke. Ligesom hvis du angiver en billedefil som ikke findes så kan billedet jo ikke vises.