Avatar billede Novice-1 Forsker
06. november 2012 - 10:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gmail på PC -skift fra Thunderbird til Outlook 2010

Nu jeg får ny pc havde jeg -af forskellige grunde- tænkt mig at at skifte fra Thunderbird til Outlook 2010 (den version der følger med pakken for studerende).

Hvad sker der hvis jeg blot installerer Outlook som eneste mailprogram.  Kan jeg så være sikker på at  alle mail kommer hjem på min computer og lægger sig  i samme  mapper som før i Thunderbird.
--og hvis de gør, hvilket jeg naturligvis går ud fra som givet
så kan jeg vel blot deaktivere kontoen
-eller slette slette Thunderbird -blot jeg ikke er på nettet?

Har i tidernes morgen begyndt!  at at slette :-) -medens jeg var!!  på nettet
derfor spørgsmålene.

på forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2012 - 11:51 #1
Uanset hvilke mail program du vælger, er det de mail du har i din  mail konto der bliver vist i dit mail program.

Sletter du mail konto og mail program sker der ikke noget med dine mail de ligger stadig på din mail server og vil blive hentet ind i din nye mail program når du opretter din mail konto i programmet.

Sletter du mail bliver de slettet, også på din mail server.
Avatar billede Novice-1 Forsker
07. november 2012 - 15:54 #2
tak for hjælpen!!  skriver du lige et svar!! så jeg kan lukke

Inden jeg lader min gamle pc gå videre så tror  jeg at jeg -først- vil slette kontoen! i Thunderbird

--men jeg kan måske godt blot slette Thunderbird -helt  uden videre
--navnlig hvis jeg  ikke er på nettet samtidig
-nåh men det er måske helt uden betydning?

-kontoen er i  øvrigt sat op som imap i stedet  for smtp
jævnfør gmails forslag.
Avatar billede Novice-1 Forsker
07. november 2012 - 15:56 #3
flot og nyttig side du har  der
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2012 - 12:22 #4
svar