Avatar billede Witc Nybegynder
05. november 2012 - 16:46 Der er 4 kommentarer

Hukommelse forsvinder

Min Hukommelse forsvinder og kun en restart får det tilbage

Når jeg åbner et program kommer det på listen for brugt hukommelse, men når jeg lukker det igen forsvinder programmet fra programmer og processer men ikke fra listen over brugt hukommelse. Det betyder at jo mere jeg laver på computeren jo mindre hukommelse fra jeg.
Min virus killer kan godt frigive hukommelse efter at den har lavet nogle tasks, men winrar, word, excel og mange andre gør heller ikke, så det betyder at efter ca. 20 min er min hukommelse brugt op og jeg skal genstarte igen... nå nej det kan jeg jo ikke fordi det har jeg ikke længere hukommelse til, ligesom jeg heller ikke kan starte joblisten.
Kun de programmer der allerede er åbnet kan bruges, så længe jeg ikke skal gemme. Men der sker ikke noget ved at lukke dem.

Umiddelbart kan jeg heller ikke se min virtuelle hukommelse, ligesom om den er slået fra.

Tæller jeg den brugte fysiske hukommelse sammen, burde jeg have masser tilbage.

Win 7 pro
8gb fysisk ram 16000+ mb virtuel
Masser af plads på harddiskene
Det er noget der lige pludseligt er påstået. Jeg har virus killer og jeg har ingen virus
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2012 - 17:53 #1
jeg har lige haft en bærbar til rep med samme fejl. Jeg lukkede/fjernede alt som kunne gendannes (asus-ting, viruskontrol, backup via wd). Derefter opdaterede jeg drivere og windows, og så har der ikke været problemer siden - de fjernede programmer er lagt ind uden problemer - men hvad der var galt, og hvorfor/hvordan, det ved jeg ikke.
Avatar billede Witc Nybegynder
05. november 2012 - 19:09 #2
Jeg overvejer en formattering eller en geninstallering af windows, jeg ved det hjælper.

Jeg giver dog lige dette en chance da det er en heldags opgave med alt det der skal ind igen.

Men tak for tippet om drivere
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2012 - 19:23 #3
hvis du har en ekstern backupdisk, så kan du via windows let overførsel tage alle dine data og indstillinger ud. Og efter formatering kan du via samme program indlæse data igen (alle programmer skal dog installeres forfra).
Avatar billede Witc Nybegynder
06. november 2012 - 12:24 #4
Det har ikke hjulpet at opdatere alle drivers:
bundkort, chipset, audio, grafikkort