Avatar billede maximuss Nybegynder
04. november 2012 - 22:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

standardgatewayen er ikke tilgængelig

Jeg har netop fået nyt modem/router fra trefor(waoo) en icotera IGW 2000.

jeg konfigureret trådløs netværk.(Virker som det skal)

Fra den har jeg kablet den over i en ny router(DLINK dir-615) som jeg har lavet om til et accespoint for at undgå 2 routere.

Fra DLINK dir-615 routeren (accespoint) har jeg kablet til tv, reciever, boxee. (virker som det skal med internetforbindelse)

Desuden har jeg kablet den på en switch(DLINK) på 1. sal.

På switchen har jeg en netværksharddisk og en stationær PC og her kommer problemet.
På min stationær pc mister jeg internetfobindelsen cirka med en times mellemrum. Jeg kan få internetfobindelsen tilbage ved at gå ind fra stationær pc på newværkskortet og diagnosticer og forbindelsen kommer tilbage. Efter kort tid forsvinder den igen. Når jeg diagnosticer og problemet er løst skriver den: "standardgatewayen er ikke tilgængelig" som årsag.

Jeg har prøvet at koble en bærbar med kabel på switch'en for at se om det var switch'er det var galt med, men der har jeg konstant forbindelse til internettet modsat den stationære.

Er det mit netværkskort det er galt med?
Er mit netværk sat forkert op?

Eller måske noget andet?

Jeg kører windows 7 professional hvis det skulle hjælpe med info på stationær
Avatar billede maximuss Nybegynder
09. november 2012 - 20:14 #1
Får at gøre det lidt mere simpel har jeg prøvet at føre et langt kabel fra modem/router fra trefor til stationær pc for at starte med at fejlfinde.

Det viser sig stadig jeg bliver smidt af efter ca. en time med samme fejl. Jeg er kommet til det må være den stationære pc det er galt med, måske netkortet.

Er der virkelig ikke nogen der har nogen råd?
Avatar billede maximuss Nybegynder
11. november 2012 - 08:01 #2
Jeg tror måske at have fundet en løsning  selv. Jeg skiftede tilbage til windows vista. Mit netkort og win7 har åbenbart problemer med at snakke sammen som jeg ser det. Nu lader jeg min stationær pc stå et par dage, for at være sikker på den ikke mister internetforbindelsen og så drager jeg en konklusion derfra.
Avatar billede maximuss Nybegynder
24. januar 2013 - 16:46 #3
.