Avatar billede soerup Nybegynder
04. november 2012 - 16:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows Vista vil ikke starte

Søn har bærbar PC med Windows Vista på. Pludselig stoppede den og ved forsøg på opstart stoppede den efter startbillede (inden boot) med sort skærm. Har prøvet med SystemDisc.com software og kommer nu lidt længere. SystemDisc.com softwaren siger den har repareret fejl og at PC'en er klar til opstart, men nu når den kun et stykke ind i boot processen, før den genstarter igen... og igen.. og igen.. Det sker fra "windows Error Recovery" siden og jeg har prøvet alle muligheder. Herunder også i fejlsikret tilstand i forskellige tilstande, men den genstarter efter kort tid.

Prøvede med vores recovery CD, men efter at være næsten "i mål", bad systemet om Disc no. 3. Hmm, havde kun 2 discs og er næsten sikker på, det var hvad jeg fik ud af arbejdet, da jeg oprettede disse. Med andre ord, jeg har ikke disc no. 3!

PC'en er en Packard bell EasyNote L J 6 1, med AMD Athlon 64 X2 QL-65 processor.

Nogen forslag til hjælp?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2012 - 17:49 #1
Lån en Vista cd (kun med styresystem) af en kammerat der er af samme system som den i har på pc og brug den nøgle som sidder i bunden af pc når i installerer.
Formoder i har backup af filer inden i kørte recovery cd'ere?
Avatar billede soerup Nybegynder
04. november 2012 - 18:37 #2
OK, problem er blot at jeg ikke kender nogen, der ligger inde med en Vista Home Premium 32 bit cd.

Der er ikke backup af filer, men ligger heller ikke noget af værdi på pc'en (og det er clearet med søn :-)).
Avatar billede soerup Nybegynder
09. november 2012 - 10:20 #3
OK, betyder det at jeg må investere i et nyt styresystem? Eller er der andre muligheder?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2012 - 14:05 #4
Jeg har påpå et tidspunkt downloadet en recovery disk fra Neosoft medens den var gratis til Vista. Jeg kunne prøve at uploade filen til filemail eller anden tjeneste så du kan teste.
Kunne det have interesse?
Den alternative måde er jo at finde et download af Vista, men det kan være svært at finde en iso der er på dansk.
Skal du købe nyt operativ system vil jeg anbefale du går op på min Windows 7. Har ikke erfaringer der er positive med Win 8, og der er en del spørsmål herinde om win 8 problemer, så jeg havde nok holdt meig til Win 7.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2012 - 14:09 #5
Det var denne her der før var gratis:
http://systemdiscs.com/?utm_source=neosmart&utm_medium=article&utm_campaign=Vista_Recovery
Pris ca 60 kr + levering
Avatar billede soerup Nybegynder
09. november 2012 - 17:25 #6
Hej 220661,

Tak for dit svar. Det var faktisk den recovery disk jeg købte og prøvede med. Der var desværre ikke noget at gøre.

Jeg tror jeg vil prøve at installere windows 7 - det må vist være vejen fremad.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2012 - 19:26 #7
Ja det tror jeg også det er. Du vil få en bedre ydende pc med Win 7 end med Vista som er mere resurse krævende
Avatar billede soerup Nybegynder
14. november 2012 - 13:35 #8
Så lykkedes det at få fat i en Windows Vista (genuine) og systemet er nu oppe at køre igen. 220661 hvis du vil sende et svar, skal jeg acceptere det og du kan få dine point.

Tak for hjælpen!
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2012 - 14:02 #9
Velbekomme