Avatar billede Vaffel Nybegynder
01. november 2012 - 20:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvid plet på skærmen (varmeskade?)

Hej eksperter :-)

Jeg har en bærbar (HP Compaq Presario CQ61). På skærmen er der for nylig kommet en hvid plet nede i venstre hjørne. Kan det være på grund af varme?

Her er nogle billeder:

http://img577.imageshack.us/img577/8360/img20121101202713.jpg

http://img543.imageshack.us/img543/2858/img20121101202752.jpg

Lige meget hvad det er, kan det være en reklamation? For hvis det f.eks. er kommet af, at computeren har kørt, mens låget har været lukket - og det ikke står nogle steder - er det så ikke "deres skyld"?

Må indrømme at computeren er over 2 år gammel, så der er nok ikke noget at hente. Men ved I hvad det er? :-) Når jeg bruger computeren, er det svært at se, hvad der står i det område nemlig.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. november 2012 - 20:43 #1
Der kan ikke have ligget noget i klemme mellem skærm og tastatur på et tidspunkt når du har lukket den?
Avatar billede Vaffel Nybegynder
01. november 2012 - 20:47 #2
Hmm, det tvivler jeg ærligt talt på :-( Men det ligner, at der er blevet trykket hårdt på den, eller hvad? Jeg ved ikke så meget om det.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. november 2012 - 21:00 #3
Når jeg trykker forsigtigt på min skærm jeg sidder ved her bliver skærmen hvid lige som jeg sætter fingeren på skærmen. Og fjerner jeg den igen går den tilbage.
Mit bud er måske at en del af skærmen har ændret sig pga et et tryk og derfor laver den hvide plet.
Men jeg er ikke 100% sikker.
Avatar billede Vaffel Nybegynder
01. november 2012 - 21:04 #4
Det har du ret i - det ligner faktisk sådan noget. Hmm..
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2012 - 08:58 #5
Jeg arbejder et sted hvor vi meget tit ser fejlen. Oftest ser vi at et hjørn og hele bunden har denne fejl.

Efter investigering, har vi fundet ud af, at brugerne bar deres bærbar uhensigtsmæssig,(tog fat i toppen af skærmen hvis de skulle række den til nogen) det belaster bunden af skærmen på samme måde som "220661" beskriver.

Så mit bud vil være det samme som "220661" har beskrevet.
Jeg ville dog lige bekræfte at have set problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2012 - 19:37 #6
Godt med lidt backup fra en der arbejder med det til dagligt :-)
Avatar billede Freja Kiis Praktikant
12. august 2019 - 18:19 #7
Kan man gøre noget ved det?