Avatar billede KorvDeg Nybegynder
01. november 2012 - 19:55 Der er 2 kommentarer

Hjælp med at finde fysik bøger

Hey
Jeg tror det her er lidt af et long-shot, men det kunne da være jeg var heldig.
Jeg skal til at læse fysik, og jeg kunne godt tænke mig at komme igang, right away. Jeg har ikke haft fysik siden 10. klasse i folkeskolen, men fik en lille introduktion til faget på min HF (kan ikke huske om det var C eller B niveau).
Det jeg leder efter er nogle bøger, som forklarer basis af fysik, jeg havde matematik på C niveau i HF, så det skal jo selvfølgelig ikke være det helt store matematisk krævende stof jeg skal læse. Men altså noget grundlæggende læsning, så jeg kan komme i gang, og måske være lidt forberedt inden jeg starter i skole.
Det ville selvfølgelig være et KÆMPE plus hvis der var nogle opgaver med i bogen, så jeg kan prøve de ting af jeg har læst om, men det er altså ikke et must.
Det gør ikke noget bøgerne er på engelsk.
Jeg har prøvet at oprette tråde på Reddit og et amerikansk fysik forum, men fik ikke rigtig noget respons jeg kunne bruge (og trådene druknede hurtigt blandt de andre tråde).

Mvh.
EDIT: Jeg starter først på universitetet om minimum 1 år, da jeg skal forbi VUC for at få adgangskravene opfyldt.
Avatar billede Vaffel Nybegynder
01. november 2012 - 20:45 #1
http://tyilo.com/htx/books/Orbit%20B.pdf

Her er bogen Orbit B, som vi brugte på HTX i fysik på B-niveau. Det er en rigtig god bog, hvor tingene bliver forklaret, så man forstår dem. Der er også lidt opgaver i :-)
Avatar billede KorvDeg Nybegynder
01. november 2012 - 21:35 #2
Amazing! Tak for det! :D