Avatar billede Xerii2511 Nybegynder
30. oktober 2012 - 15:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computer Crasher

Hej eksperter.

jeg har for nylig fået et problem med min computer, den er begyndt at slukke skærmen (no signal), men computeren's blæsere køre stadig og der er lys i tastatur og mus, problemet sker kun engang i mellem, kan have denne "crash periode" på mellem 15-30 min. hvor jeg er nød til at slukke (holde knappen inde på computeren) og genstarte, efter genstart sker så følgende, computer starter op og på det efterfølgende stykke mellem start til windows load, fryser den forskellige steder, nogen gange når den skriver grafikkort info, andre gange når den loader operating system lige før windows logoet, efter ca 15-20 min med tvunget restart kan jeg komme i fejlsikret tilstand og lukke ned normalt og genstarte computeren, så starter den nogen gange op normalt også kan der gå alt fra 5 sekunder til 1 time så fryser skærmen mus bliver låst og er nød til at tvinge en genstart, og sådan køre det så bare i repeat. andre gange kan jeg starte computeren op og have den tændt i 24 timer uden problemer, har os haft den slukket og tændt op til flere gange i en lang periode uden problemer. jeg har prøvet at geninstallere windows 7, men under de planlagte restarts valgte den så at fryse, så jeg måtte tvinge genstart ud af den igen. når windows er kommet igang kan jeg nu se at min harddisk på 1tb er fyldt og der er kun 12gb ledig, men der er ingen filer på computeren udover windows og computerens standart.. kan der ligger to gange windows på computeren?

jøsses, min elskede computer. :(

Windows 7 64-bit
Intel® Core™ i7-2600 4x3.40GHz
Silent CPU upgrade (Scythe CPU-køler monteret)
GeForce GTX580 1536MB grafikkort og 1000W strømforsyning
Kingston 16GB HyperX DDR3-1600 RAM DualChannel

Nogen der har hørt om noget lign eller evt har en mulig løsning?
håber inderligt i kan hjælpe, jeg har selv en rimelig god forståelse for it, google og diverse forumer.

tak..
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2012 - 16:12 #1
min umiddelbare mistanke

VARME

rens kortet for støv og nullermænd
hent siw og se under sensors hvor varm den er

http://siw.dk.malavida.com/d7560-download-gratis-windows

hvis ikke så er det udelukket

det kan også bare være en defekt driver

den værste - defekt graffikkort

m.v.h
Avatar billede Xerii2511 Nybegynder
30. oktober 2012 - 16:47 #2
Det er renset og sensor siger 46 grader c.
prøver driver :)
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 06:59 #3
på dem allesammen

der er mere en en temp
Avatar billede Xerii2511 Nybegynder
01. november 2012 - 21:37 #4
Ohh, du snakkede bare om grafikkort så kontrollede kun den :) har reinstalleret windows, fjernet grafikkort og installeret det igen. har ikke haft nogen problemer siden. men har før haft nogen dage uden problemer, den får lige til i morgen også får du dine svar point :) tak for hjælpen :)
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2012 - 07:46 #5
jeg lægger et du kan acceptere hvis du vil ok
Avatar billede Xerii2511 Nybegynder
07. november 2012 - 15:01 #6
har ikke haft problemer efterfølgende, så tak for hjælpen :)