Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
27. oktober 2012 - 16:21 Der er 19 kommentarer

opgradering til windows 8

Hej alle sammen, jeg ville gerne have windows 8 på computer og microsoft køre med et tilbud, som jeg vil bruge. men de dokumenter og programmer jeg har må ikke slettes.
hvordan ser i det her (linkene under) hvor de skriver filerne og programmer let kan overføres og bruges i win 8. vil det sige det sker automatisk den gemmer det så man kun skal hente genvejene? jeg ville gøre opmærksom på at jeg køre med win7 home premium
tak for forhånd
mvh. Jacob
http://www.microsoftstore.dk/shop/da-DK/Microsoft/Windows/Windows-8-Pro --> Se før du køber.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/compare
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 16:28 #1
Hej du,

Når du kører installationen af Windows 8 (opgraderingen) spørger den om du vil bevare dokumenter og filer, eller om du vil slette det hele. Du klikker såmen bare på "Behold alle Windows indstillinger og personlige filer - så er den fikset. Jeg mistede ingen dokumenter da jeg gjorde det :)

Du skal ikke gemme over på USB/skyen mv.
Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
27. oktober 2012 - 16:35 #2
fedt
hvad så med alle programmerne? :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 16:43 #3
Hvis du har vigtige dokumenter, så tag for en sikkerheds skyld backup.
Og det her vigtigt!
Jeg installerede den opgradering i går (Til XP). MEN første install. gik galt. Tilsyneladende var alt ok, men så snart jeg begymdte at installere gik det meste galt. Igen og igen var der problemer med IQRL og win8 genstartede. Så jeg valgte at formatere drevet og geninstallere XP og derefter win8. Jeg havde jo installations filen fra Microsoft. Men god morm, min bare! Den gik ikke, der skulle betales igen for en ny nedtagning. Så husk at sætte mærke i Sikkerheds DVD til 119 Kr. ellers kan det sgu blive dyrt. Også hvis der senere bliver problemer.
Men nu i anden omgang, er der ingen problemer med win8, og jeg har installeret en masse. Dog var det lidt besværligt med driveren til min Brother net printer, men det gik da.
Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
27. oktober 2012 - 16:44 #4
og kan man ikke for en sikkerheds skyld gemme på en ekstern harddisk? :-)
Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
27. oktober 2012 - 16:48 #5
de programmer man har word, powerpoint, mathcat, osv. de følger med over, de skal ikke gen installeres? det syntes jeg kan se i linkne :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 16:55 #6
Jo det kan man vist fra win7, men man kan ikke fra XP.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 16:57 #7
Jeg har ikke mistet nogle dokumenter ved at installere opdateringen på den måde jeg har beskrevet i #1.

Den beder netop om du vil beholde dine filer. Du kan da godt, hvis du har lyst lægge dem på en ekstern harddisk - men det er ikke nødvendigt :)

Men hvis du endelig skulle gemme vigtige dokumenter, så gem dem i skyen - så forsvinder de ikke, som fx hvis din harddisk går i stykker :-)
Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
27. oktober 2012 - 17:05 #8
Så mine programmer bliver også på computeren og kan bruges :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 17:25 #9
Man bør altid have backup af det man ikke vil miste. En HDD kan somme tider holde i flere år, men selv en ny HDD kan stå af i morgen - eller om en halv time, for den sags skyld. Og så har man selvfoskyldte ærgrelser.
Jeg skal ikke sige noget ondt om "skyerne" men jeg bruger selv en backup HDD. Det er heldigvis sjældent, at 2 HDD ryger samtidig.
Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
27. oktober 2012 - 17:33 #10
Kunne du bruge dine programmer efter opdateringen? :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 18:15 #11
Mine spil osv. havde jeg efter det hele :) Word var det eneste der skulle på igen, men det tog 5 min :)
Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
27. oktober 2012 - 18:48 #12
Øv, min office pakke er købt via en produktnøgle da det "var" på den hvad gør man så i den situation ?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 18:55 #13
Du kan downloade Office 13 gratis.

http://www.microsoft.com/office/preview/en
Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
27. oktober 2012 - 19:47 #14
måske spørge jeg dumt? men er det ikke kun en prøve version? :-)

mvh.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 19:55 #15
Hey - ingen spørgsmål er dumme. Mange kan ikke alt det der med computer! Godt du spørger, for jeg har ikke uddybet mig godt nok.

Det er ikke en prøveversion, men det er en engelsk "beta". Altså, den er ikke færdigudviklet, men den er gratis, og er ikke tidsbegrænset.
Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
27. oktober 2012 - 20:09 #16
tak kan mange ting, men er lidt ved det her, så alt skal være på plads, tror du ikke jeg ville kunne finde word i windows.old mappen, hvis det er væk når jeg opgraderer? :-)
mvh.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 20:50 #17
Mærkeligt men jeg får slet ikke mails i det her spørgsmål.

Prøv at kikke lidt på en Keyfinder. Jeg har ikke prøvet til Microsoft office, men Windows nøglen findes let.
http://www.techradar.com/news/software/applications/10-best-free-product-key-finders-1079718
Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
28. oktober 2012 - 09:38 #18
jeg har produktnøglen, ingen problemer i det, men hvis programmet røger sig en tur, så er den jo ikke til meget? :-I
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2012 - 11:56 #19
Kender du ikke nogen som har et tilsvarende program, så du kan få en kopi? Det er lovligt at tage kopi, når bare man bruger en ægte nøgle. Når jeg nu får min win8 DVD, laver jeg straks en sikkerhedskopi.