Avatar billede 50573433 Nybegynder
27. oktober 2012 - 10:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Overgang til Windows 8

Er Windows 8 kommet på dansk til en Windows 7 Home Premium
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 11:10 #1
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/buy?ocid=GA8_O_WOL_DIS_ShopHP_FPP_Light

disse versioner findes der

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/compare

du kan købe OEM versioner i forretningerne

win 8
win 8 pro

de findes i 32 og 64 bit

de hedder OEM og er fulde versioner

her er et eksempel

http://shop.computerplanet.dk/itemList/Windows8_3977.html

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 11:16 #2
men hvis jeg var dig ville jeg tænke mig grundigt om inden jeg købte

uac (brugerkontrol)er stadig en pestilens i Windows 8 og pro
nu er den endnu mere irreterende
det nye i Windows 8 + pro er METRO

en endnu større pestilens
jeg sidder i øjeblikket på en
Windows 8 pro 64 bit dk kostede 999,- kr
jeg kan ikke update min bios fordi der ikke er lavet aps til den
det skriver den kontakt asus - de har ikke lavet nogen men en bios har de
i win 7 havde jeg opdateret den i en ruf

Windows 8 virker ikke ordentligt jeg beklager
jeg prøver den et stykke tid og hvis ikke der kommer tiltag fra Microsoft ryger den i skraldespanden
fik i den Microsoft

det er min mening

men kan du godt lide menuer ligesom i telefoner og så videre er den sikkert udmærket en ikke til folk der bare vil have et stabilt styresystem

m.v.h
Avatar billede 50573433 Nybegynder
27. oktober 2012 - 11:27 #3
Hej Treatmenice

Det lyder som om du ikke synes det var Juleaften, da du monterede Win8.

Nu er det sådan, at jeg har en ny PC (med ret til wn8 for kr 119) og jeg er mægtig glad for mín Win7.
Jeg har talt med en anden, som har prøvet at Win8 i engelsk version. Han fortalte, at det ikke var et problem at vende tilbage til Win7.

Jeg ved ikke om Win8 er kommet på dansk.

Peter
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 12:13 #4
jo den jeg har er på dansk
jo den er let at installere
men men men
man bliver spurgt om man vil bibeholde div progarmmer og svarer ja er det vel det den skal gøre
det halve af mine forsvadt og - de kan geninstalleres men godt er det så gu ikke microsoft

nej jeg er ikke tilfreds med den
den virker ikke færdig på en eller anden måde
har været ude for den blå ring på internettet også på win 8 pro
det er jo den nye explorer

nej du kan ikke vende tilbage til win 7 uden en geninstalering
det afskrækker ikke mig men er noget skuffet over den

jeg er kun intresseret i et stabilt styresystem og det var win 7 selv om den havde visse særheder

jeg kan ikke lide metro og det er jeg ikke ene om og hvis de ikke lynhurtigt laver den mulighed i en update kan de rende mig
så er jeg win 7 bruger igen

m.v.h
Avatar billede 50573433 Nybegynder
27. oktober 2012 - 12:26 #5
Hej treatmenice
Ud fra det jeg læser i dine svar/beskrivelse, bliver du ALDRIG begejstret for Win8. Du er nemlig kommet så langt, at du vil frem over lede efter fejl i Win8.

Peter
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 14:32 #6
jo det kommer nok og jeg leder ikke efter fejlene - de kommer helt af sig selv

jeg kan godt lide Windows 8 pro men IKKE metro
computeren skal være min højre arm ikke en amputeret en

før havde vi
UAC brugerkontrol

nu har

UAC brugerkontrol
+
METRO

folk leder forgæves efter hvordan man slår det fra fordi det er generende a. h. til
her var en af måderne

http://www.makeuseof.com/tag/quickly-easily-disable-metro-user-interface-windows-8/

men det virker ikke i den færdige version

men man kan hente clasicshellsetup 3.6.1

http://www.filesonicsearch.com/classicshellsetup+3+6+1

så kan du få den til at ligne win 7 men den kører altså ovenpå metro

jeg ser den lidt an og prøver senere at lægge den ind fra scrath altså fra bunden for at udelukke det er en fejl hos mig

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 17:03 #7
Tror ikke der er tale om fejl treatmenice, men blot den måde systemet er bygget op på. Det er blevet mere begrænset, da Microsoft vil lægge al vægt på at lave det ud fra et Tablet koncept med apps osv. Hvordan vil du lige lave BIOS på en iPad fx? Det er jo ikke nødvendigt med Windows 8 - den har andre funktioner til det.

METRO er jo heller ikke en fejl, men bare et design. Du skal bare vende dig til det.

Men jeg må indrømme at det er forkert at fjerne startmenuen i desktopversionen - den er svær at leve uden.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2012 - 07:28 #8
http://www.gratisimage.dk/graphic/images/2012/October/27/EC5C_508BDB83.jpg

sådan er min kommet til at se ud efter at have rodet en del
men den ligger altså ovenpå METRO
de tstarter den op i og slår over på win 7 look
m.v.h
Avatar billede 50573433 Nybegynder
01. december 2012 - 19:42 #9
Har selv installeret win8 og det fungerer 'super'