Avatar billede ksauer87 Nybegynder
23. oktober 2012 - 16:46 Der er 11 kommentarer

Sort skærm ved nysamlet computer

Hej, jeg har lige købt en brugt computer (pånær harddisk, som jeg selv har sat i). Når jeg starter den er der bare sort skærm, både når jeg bruger onboard grafikkort og det dedikerede.

Jeg har testet grafikkortet i en anden computer, og det virker som det skal. Jeg har prøvet at starte computeren uden ram, der var ingen forskel - burde her ikke komme en alarm fra bundkortet?

Mit system er :

Intel Core i7-860
Gigabyte GA-H55M-USB3
2 x 2GB Crucial DDR3 PC3-1333
MSI Radeon 5770 HAWK 1GB
Cooler Master Elite 341
Corsair CV 430W V2
23. oktober 2012 - 16:52 #1
Velkommen til E. ...

Virker det ellers som om der starter 'et eller andet' ?
HD "Blinker" eller BIP fra Bundkort eller ... ?
Avatar billede amandas2 Nybegynder
23. oktober 2012 - 17:03 #2
Det ser ud som en god computer, men hvad er det for et styresystem du har installeret?
Avatar billede ksauer87 Nybegynder
23. oktober 2012 - 17:15 #3
Blæseren kører, og man kan høre harddisken. Jeg er ret sikker på, at den også giver et bip.

Når jeg starter den er køre blæseren i et sekund, og så slukker det hele igen i et par sekunder, før den starter op igen og kører, med sort skærm.
23. oktober 2012 - 17:16 #4
Ref #2 - det er jo underordnet - der vises jo ikke engang BIOS / POST billed ?

Skal vi lige have <ksauer87> på banen igen ?
Avatar billede ksauer87 Nybegynder
23. oktober 2012 - 17:20 #5
Jeg har endnu ikke nået at installere et styresystem :)
Avatar billede ksauer87 Nybegynder
23. oktober 2012 - 17:25 #6
Se #3 :)
23. oktober 2012 - 17:39 #7
HAR den virket med din øjne ? (Den jo købt som brugt ...)
Avatar billede amandas2 Nybegynder
23. oktober 2012 - 17:44 #8
ups du har ret, når den ikke har passeret biosen er der noget andet der er hel galt. Har du set den virke? altså inden den gamle harddisk blev fjernet?
Avatar billede ksauer87 Nybegynder
23. oktober 2012 - 17:47 #9
Jeg har ikke set den virke, men jeg må jo tro på hvad sælgeren siger. Han siger, at den virkede for en måned siden.
23. oktober 2012 - 17:48 #10
...Han siger, at den virkede for en måned siden. ... - Hmmm...
Avatar billede ksauer87 Nybegynder
23. oktober 2012 - 21:21 #11
Han brugte den selv, det er en han har haft til salg i noget tid. Han virker ikke som typen der ville snyde mig, og jeg har en god dialog med ham, så jeg ville sikkert kunne få et afslag i prisen hvis jeg ikke kan få den til at virke :)

Mit spørgsmål er, hvad kan være galt? Er det bundkortet der er brændt sammen? Eller processoren? Eller strømforsyningen? Eller hvad ellers? :)