Avatar billede nbnb Nybegynder
10. august 2001 - 13:26 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

bedste køler

hejsa jeg spurgte tidligere om min pc var for varm. og fik konstateret at det var den.. tak

nu spørger jeg så, hvilken køler er den bedste til min athlon 1333, den skal helst ikke larme for meget. og mit kabinet begrænser højden til 8 cm

mange tak

Avatar billede disky Nybegynder
10. august 2001 - 13:27 #1
flydende nitrogen :)
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2001 - 13:31 #2
Den ubetinget bedste køler, som findes i dag er af dansk fabrikat og kan ses her:

http://shop.computerparts.dk/visvare.phtml?varegruppeID=35&vareID=550&YWShopSession=2394b963263e00e3a86f27914b74811c

Producent:

http://www.asetek.com/

Og jeg har ladet mig fortælle af et firma som bruger dem, at de er super gode.
Avatar billede nbnb Nybegynder
10. august 2001 - 13:32 #3
jeg søger egenligt en mere normal løsning.

som ikke larmer for meget.. og holder den kold
Avatar billede disky Nybegynder
10. august 2001 - 13:33 #4
ja det er udemærkede.

Men kan den enorme udgift svare sig ?

For en smule mere performance, som man ikke har brug for ?

Jeg mangler stadig at se dem der reelt har brug for at gø fra f.eks. 1200 til 1300 MHz. I alle tilfælde har det ene og alene været blære faktoren der er årsagen.
Avatar billede dar Nybegynder
10. august 2001 - 13:45 #5
Den beste luftkøler jeg til dato har set hørt og prøvet er klart NoiseControl\'s silverado (har den selv). Ok, den koster 5-600 kr og er ihvertfald 10cm høj, men det er også den bedste køler man kan få for penge (med mindre man bygger en selv...).
Avatar billede dar Nybegynder
10. august 2001 - 13:46 #6
Det var ment som et svar!
Avatar billede dar Nybegynder
10. august 2001 - 13:46 #7
disky>> Flydende brint er bedre :)
Avatar billede disky Nybegynder
10. august 2001 - 13:48 #8
dar:

det har du nok ret i, men det er uhyggeligt meget mere farligt, en knist og BUUUUUUM.
Avatar billede bbs Nybegynder
10. august 2001 - 13:55 #9
www.Tweakup.dk
Læs køler-guiden ..
Så ved du sikkert præcist hvilken køler du skal ha\'.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2001 - 14:28 #10
nbnb det system jeg nævner er meget støgsvag i forhold til alm. køling, da kabinetet er isoleret. ;o) Du kan ikke få nogen bedre køling på din pc Din cpu bliver kølet ned til ca 0 g C, så du kan rolig sætte spurt på. Det skulle være testet på p4 , hvor det skulle have virket perfekt.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2001 - 14:28 #11
Ja fra 1200 Mhz til 2000 Mhz
Avatar billede disky Nybegynder
10. august 2001 - 14:39 #12
kharder: det koster en enorm mængde penge, og er det ikke værd.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2001 - 15:36 #13
Tja det var nu lige det firmaet førte sig frem med dengang systemet blev langseret, at med de ydeevner, som man kunne opnå på sin pc, så skulle man af med minst det dobbelt for en pc med de ydeevner, som man kan opnå med dette system. Så er 4.500,00 mange penge, hvis man i forvejen har oftet måske 25.000 på en pc, og for at kunne opfylde de krav der stilles så skal man måske ud og investerer i en til , så er kr. 4.500,00 eller ca kr. 11.000,00 kr. hvis firmaet skal opgradere pc\'en.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2001 - 15:38 #14
Nej en køler til ca 400 kr. er rigeligt til dit behov, den er støgsvag, og køler rimelig effektiv.
Avatar billede dar Nybegynder
10. august 2001 - 15:38 #15
Ydermere er det et fantastisk grimt kabinet!
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
10. august 2001 - 17:41 #16
nbnb >> Tag et kig på http://asp.webconsult.dk - der kan du helt sikkert finde det, du skal bruge. Læs yderligere om Noise Control på http://asp.webconsult.dk/nc_about.asp eller om PC-støj generelt på http://asp.webconsult.dk/nc_pcnoise.asp
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2001 - 10:02 #17
Nop dar det flotteste pc kabinet, jeg har set, ikke engang compaq kan måle sig med designet.;o)