Avatar billede snaptil Nybegynder
22. oktober 2012 - 16:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

windows7 manglende adgang terminalserver

Jeg har windows home premium på en pc.

Jeg logger på via en vpn lønsning og alt går fint igennem her.

Så skal vi logge på terminal server, men her kommer så en fejl:
fjern skrivebordet kan ikke finde computeren, "navn" dette kan skyldtes at "navn" ikke tilhører det angivne netværk, kontroller det domæne navn..

Det virker fint med windows xp maskiner, men desværre ikke denne windows 7. Jeg mener også at det har virket med windows7 entreprise.
Avatar billede juleulven Nybegynder
22. oktober 2012 - 17:02 #1
det lyder til, at du ikke har en korrekt DNS resolve...
altså at du forsøger via din PPTP VPN, at taste terminalserverens DNS-navn ind i MSTS.

prøv med IP-adressen istedet for værtsnavnet.

Hvis det virker med IP'en skall du ind og finde ud af hvorfor DNS resolve ikke virker henover din PPTP VPN.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2012 - 17:03 #2
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. oktober 2012 - 18:32 #3
Hej.

  Din hjemme-arbejdsgruppe hedder jo sandsynligvis noget helt andet end firmaets domæne. Du skal angive servrenavn som:

[server.domain.suffix] altså f.eks. [TSserv.domain.local]

De bedste hilsner
Avatar billede snaptil Nybegynder
23. oktober 2012 - 12:02 #4
juleulven,
jeg sidder på anden forbindelse og her virker det fint.
har prøvet med ip adressen på begge og det virker stadig ikke på den nye maskine.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. oktober 2012 - 12:09 #5
Hej igen.

Det kan jo være, afhængig af VPN-koncentrator, at den gruppe du kommer ind i, ikke har adgang til terminalserveren? Har du prøvet at pige / traceroute til den? Hvis ikke ICMP afvises i firewall, har jo så i det mindste et indtryk af om du når frem.

/Carsten
Avatar billede snaptil Nybegynder
24. oktober 2012 - 12:29 #6
Jeg kan logge på en anden pc og bruge samme vpn.
Jeg får en velkomst besked når jeg logger på gruppe adgang vpn, samme på begge pc. begge Windows 7 og begge samme version vpn.

På den anden pc logger jeg fint på fjernskrivebord.

Nu sidder jeg på kontoret og tilslutter pcen her uden vpn og så kan jeg fint finde server via fjerneskrivebord.

Jeg mener at kunne huske der også var et problem sidste gang jeg installerede på den gamle pc, kan bare ikke huske løsningen.
Avatar billede snaptil Nybegynder
24. oktober 2012 - 12:38 #7
Jeg ligger lige det her link til mig selv, så jeg kan logge på den anden pc og prøve de løsningsforslag:

http://www.tomshardware.com/forum/35314-63-windows-remote-desktop
Avatar billede snaptil Nybegynder
24. oktober 2012 - 14:30 #8
fandt løsningen

fjern kryds på netkort ipv6
Avatar billede snaptil Nybegynder
24. oktober 2012 - 14:43 #9
tak for deltagelsen, jeg lukker og slukker.

Løsningen var at fjerne ipv6 for net forbindelsen.