Avatar billede dytti Novice
19. oktober 2012 - 14:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på Windows

Hejsa

Computeren er en Acer Aspire 5040 med Windows XP

Min søster bad mig rense den  for billeder, brugeroplysninger, o.l. da den skulle foræres væk til vores niece.

Jeg var så så dum at gå ind i "Kontrolpanel - Brugerkonti" og der slettede jeg hendes brugernavn.
Det skal lige siges at den ikke var beskyttet af password, men man skulle kun logge ind på windows med hendes brugernavn.

Og nu kan jeg så ikke logge på windows, fordi brugernavn eller password ikke passer.
Hendes navn står stadig i login - Selv om jeg har slettet hendes bruger.

Jeg har prøvet at lave et system recovery med  "Alt-F10" men den hopper til windows login med det samme.
Jeg har kontrolleret at D2D er aktiveret i Bios.

Er der nogen der kan hjælpe mig ud af denne knibe, så jeg slipper for at fortælle søster, at jeg har lavet ged i hendes computer ;-)
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2012 - 14:40 #1
ophcrack kan gøre det for dig

se lige først hvordan du gør

http://www.youtube.com/watch?v=SmlNqo7UODE

hent den så her

http://ophcrack.sourceforge.net/

m.v.h
Avatar billede dytti Novice
19. oktober 2012 - 19:53 #2
Jo - Men jeg kan jo ikke komme ind i windows.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2012 - 22:34 #3
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2012 - 07:32 #4
du laver en bootbar cd og starter op på den
det er det du skal prøve

ellers henter du denne her o bruger den

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/bootdisk.html

den kan også

denne her skulle også kunne

ultimate boot cd kan også

http://www.ultimatebootcd.com/

m.v.h
Avatar billede dytti Novice
03. december 2012 - 09:57 #5
Det er lidt flovt det her.
1. jeg har har været for lang tid om at lukke spørgsmålet.
2. Jeg har fundet en løsning på problemet.

Det var ikke en softwarefejl, men en hardware/brugerfejl.

Jeg havde på et tidspunkt haft skilt computeren ad, og i den forbindelse, havde jeg ikke fået sat stikket til tastaturet ordenligt i. Derfor reagerede den ikke på "ENTER" og lukkede mig ind i windows.

FLOVT - Problemet er løst.
Tak for ihærdige forsøg på at hjælpe mig.