Avatar billede AnnaSJ93 Nybegynder
15. oktober 2012 - 17:19 Der er 12 kommentarer

Nægtet adgang til at mine filer

Hej!

Jeg vil prøve at forklare mit problem....

Efter en opdatering(eller noget lignende) på min computer igår, er den blevet mærkelig. Opdateringen var en af dem computeren gør af sig selv... Efter computeren blev genstartet efter opdateringen blev skærmen sort og der kom en masse hvid tekst frem, hvor der stod noget med nogle computerens filer.

da startsiden så kom frem var alle mine filer blevet væk på nær dem som var gemt på startsiden. Man kan godt finde de andre filer, når man søger på filerne men ikke åbne dem. Der stor de er låst/ nægtet adgang? Eller at placeringen af filerne ikke er tilgænglig

Hvad er der sket med min computer?
15. oktober 2012 - 18:09 #1
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

...blev skærmen sort og der kom en masse hvid tekst frem, hvor der stod noget med nogle computerens filer. ... - den er go' nok ... Det gør WindowsUpdate nogle gange ...

---
Avatar billede amigasger Nybegynder
15. oktober 2012 - 19:09 #2
Hej Anna

Umiddelbart er du nok blevet ramt af en virus. Start computeren i fejlsikret tilstand med netværk (Tryg F8 inden windows-startop logo'et).
Du kan nu når windows er startet i fejlsikret tilstand forsøge at downloade og installere Malwarebytes Anti-Malware. Den vil forhåbentlig fjerne virus'en.

Hvis det ikke lykkes kan du, når windows er startet i fejlsikret trykke nede til venstre på Start / Windows logoet. Gå op i kør og skriv: msconfig og tryk enter. Herefter åbner der sig et vindue, hvor du kan vælge start. Afmarker alle krydser og se om computeren efterfølgende vil starte. Ved at aktivere et par stykker af gangen og genstarte i normal-mode kan du ret hurtigt finde ud af hvilke processer, der får computeren til at gå i hvid skærm.

Det var mine gode råd - jeg håber at du finder ud af hvad der er årsagen. Der er pt. rigtig meget virus i omløb..

Mvh. Asger
15. oktober 2012 - 19:32 #3
Ref #2 <amigasger> - Undgå at straks lægge som [svar] (Læs: Løsning) - når man ser oversigten over spørgsmål tror man/vi at der ER lagt løsning, og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede AnnaSJ93 Nybegynder
15. oktober 2012 - 19:38 #4
Tak for svaret men nu er problemet ikke helt at min computerskærm bliver hvid. Derimod at alle mine filer er blevet låst og jeg er nægtet adgang til dem?
Avatar billede AnnaSJ93 Nybegynder
15. oktober 2012 - 19:43 #5
hmm... Windows 7
Avatar billede vejmand Juniormester
15. oktober 2012 - 19:45 #6
Prøv med en systemgendannelse:

Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod
Avatar billede pretttyfly Praktikant
15. oktober 2012 - 22:14 #7
hvis skærmen bliver helt hvid ved opstart er det helt sikkert den nye udgave af ukash virussen, jeg havde sammen problem med en maskine i onsdags, søg på løsning herinde, den er relativ nem at sliippe af med :)
Avatar billede vejmand Juniormester
15. oktober 2012 - 22:29 #8
pretttyfly >> Har du evt. overvejet at læse spørgsmålet og kommentar fra spørger, inden du sender indlæg?????
Avatar billede pretttyfly Praktikant
15. oktober 2012 - 22:32 #9
jeg ved ikke hvor du vil hen med det der vejmand, men ja jeg har læst hele tråden, og vælger derfor at bekræfte at en tur med malware bytes er en god idé da jeg er sikker på at det løser spørgers problem.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
15. oktober 2012 - 22:33 #10
og undskyld vejmand, men man kan vel komme til at læse forkert og lave en fejl uden at man skal overfaldes.
Avatar billede AnnaSJ93 Nybegynder
20. oktober 2012 - 15:55 #11
jeg har nu lavet en systemgendannelse og mit problem er der stadig.. Jeg har stadigvæk ikke adgang til mine billeder og dokumenter som jo stadig er problemet...
Avatar billede vejmand Juniormester
20. oktober 2012 - 16:41 #12
Er lidt i tvivl om, hvad der egentlig er sket, da beskrivelsen af fejlmeldingen ikke er så fyldestgørende.....
Måske du er logget på via en midlertidig profil?
I så fald kan denne side måske hjælpe dig videre: http://support.microsoft.com/kb/947215/da