Avatar billede cjannic Nybegynder
13. oktober 2012 - 11:15 Der er 2 kommentarer

Ingen internetforbindelse med Win XP

Jeg har ramt muren. Jeg forsøger at hjælpe en bekendt med en PC - HP Pavillion a1408.dk med Win XP Pro.
Hun havde forsøgt at opgradere til XP SP3, men uden held. I den forbindelse røg internetforbindelsen og den ville ikke længere forbinde til Windows update.
Jeg har så manuelt installeret XP SP3. Dette var ikke uden problemer, da maskinen begyndte en endeløs genstarten. Det viste sig, at HP havde lavet en patch, som skulle installeres først. Men stadig ingen netforbindelse - hverken kablet eller trådløst. Den trådløse er en Netgear N300, som har fået opdateret applikation og drivere.

Jeg har efterfølgende isat 4 Gb ram i stedet for de 512 Mb og lavet en systemgendannelse til et tidligere tidspunkt, hvor computeren og netforbindelsen virkede. Men den vil stadig ikke lave netforbindelse - hverken med kabel eller trådløst!

Chipset, netkort, skærmkort etc har fået opdateret drivere. Netkort har været fjernet fra enhedshåndteringen og efterfølgende automatisk installeret. Men stadig ingen netforbindelse.

Netværket er sat til DHCP, gateway 192.168.0.1 (Dansk Kabel TV), automatisk hent af IP-adresse osv. Den trådløse kan sagtens se netværket og forbinder fint til netværket (men ikke med IP-adresse fra mit netværk). Den vil ikke gå på internettet og den får ingen IP-adresse af routeren (Cisco).
Husets øvrige computere (Dell 1747 (Win7), Macbook + stationære(Win7)) går fint på nettet med samme kabel og samme trådløse indstillinger. Routeren har været slukket og genstartet adskillige gange.

Gode råd modtages med kyshånd!
Clausjannic
Avatar billede kimtheman Novice
13. oktober 2012 - 11:51 #1
Hvad med i fejlsikkert tilstand med netværk?
Avatar billede cjannic Nybegynder
14. oktober 2012 - 13:34 #2
Den kan sjovt nok godt lave netforbindelse i fejlsikret tilstand!
Jeg fik den kortvarigt på nettet i normal-tilstand også med angivelse af alternativ konfiguration af IP-adresser, gateway etc.
SP2 blev forsøgt geninstalleret og gav også en uendelig række genstarter. Efter at maskinen blev gendannet til "inden SP2" kan den igen ikke på nettet i normaltilstand. Hverken trådløst eller kablet!
Den har ikke på noget tidspunkt kunne gøre brug af Windows update.